رییس سازمان حج: برگزاری حج به نظر عربستان بستگی دارد

به گزارش آبنما کار رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: عربستان هنوز به صورت رسمی تکلیف و یا محدودیت های حج آینده را مشخص نکرده و برگزاری حج به اعلام موضع این کشور منوط است.
به گزارش آبنما کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، علی رضا رشیدیان در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ تشکیل شد، اظهار نمود: فرصت زیادی تا اعزام زائرین باقی نمانده است، بر مبنای تفاهم نامه حج کارهای اجرایی همچون معاینات حجاج طبق برنامه ای که تدوین شده در حال انجام می باشد.
رئیس سازمان حج و زیارت با یادآوری این که حفظ کرامت و عزت زائرین ایرانی سرلوحه مذاکرات اعزام حجاج قرار داشته است، اضافه کرد: در حالیکه برنامه های اجرایی و فرهنگی حج آینده درحال پیگیری است ولی این سفر به اعلام موضع رسمی عربستان بستگی دارد که در وضعیت موجود، کشور میزبان می تواند شرایط لازم را مهیا کند.
اکبر رضایی ـ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ هم با بیان این که معاینات پزشکی کارگزاران و زائرین حج ۹۹ به صورت مرحله ای پیش می رود، اظهار داشت: برخی استان ها و شهرها به پزشک نیاز داشتند که به سرعت تأمین می شود.
وی با بیان این که جلسات طرح «برکت به خانه» با هماهنگی دستگاه های ذی ربط با هدف کمک به تولید داخلی و برای تحقق شعار سال و افزایش تعداد فروشگاه های عرضه کالا شروع شده است، اضافه کرد: راه اندازی این طرح فرصت مناسبی برای حجاج است تا سوغات خویش را از داخل کشور خریداری کنند؛ بنابراین مقرر شد این طرح با سرعت بیشتری دنبال و نهایی شود.
سهمیه حج ایران برای سال جاری ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است. طبق اعلام سازمان حج تا کنون حدود ۷۵ درصد از ظرفیت کاروان های حج تمتع تکمیل شده و معاینات پزشکی زائرین زیر ۶۰ سال هم شروع شده است.