انتقاد از عدم انتقال زندان و آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان

به گزارش آبنما کار سمنان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با گلایه از عدم انتقال زندان سمنان به زندان ساخته شده جدید و تخلیه کاروانسرای شاه عباسی سمنان که چندین دهه است از آن بعنوان زندان استفاده می شود اظهار داشت: حدودا دیگر هیچ درخواست عمده ای از اداره کل زندان های استان باقی نمانده که از جانب مسئولان عملی نشده باشد اما با این همه هنوز زندان از مرکز شهر به بیرون از آن منتقل نشده است.
سیدمسعود سیادتی همزمان با روز شوراها در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: من بعنوان یکی از مسئولان شهری گواهی می دهم که همه مسئولان استان و همچون استاندار سمنان، فرماندار، اداره کل میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و… دیگر دستگاه های مسوول همه تلاش خود برای انتقال این زندان به کار بسته و همه نوع همکاری را کرده اند اما متاسفانه تابحال زندان از مرکز شهر منتقل نشده است.
رئیس پارلمان شهری سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که چرا دو طرح انتقال زندان و طرح امامزاده یحیی(ع) سمنان بعنوان دو مطالبه جدی شهروندان سمنانی با وجود وعده های بسیار همچنان اجرایی نشده تصریح کرد: همه مسئولان استان همه نوع همکاری را برای انتقال زندان و آزادسازی این بنای تاریخی شهر سمنان به کار بردند اما متاسفانه تابحال این امر عملی نشده است.
وی با اشاره به اینکه آخرین مورد مطرح شده برای انتقال زندان بحث آب و هوا بوده که آن هم مرتفع شده اضافه کرد: پروژه زندان جدید سمنان تکمیل و آماده شده و شرایط انتقال زندانیان فراهم است و از همین رو از نظر من اقامت و ماندن بیشتر از این اداره کل زندان ها در این بنای تاریخی، حق الناس است.
رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به ضرورت دور بودن زندان از شهر از مسئولان این اداره کل درخواست کرد: با انتقال زندانیان به زندان جدید و کمک به آزادسازی این کاروانسرا زمینه استفاده مردم از این ظرفیت مهم تاریخی و گردشگری را فراهم نمایند.
سیادتی همینطور در پاسخ به پرسشی در مورد چرایی عدم اجرای طرح امامزاده یحیی اظهار داشت: بنده هم معتقدم که طرح محور امامزاده یحیی(ع) عقب است اما متاسفانه در این طرح هم برخی مانع تراشی ها وجود دارد که اگر برداشته شود پیشبینی ما این است که این طرح مهم یک ساله تکمیل می شود.
وی وجود متولی دوگانه در امامزاده یحیی را یکی از اشکالات و موانع اجرای طرح ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این طرح با دوگانه اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی روبرو می باشیم. شهرداری سمنان همیشه در این طرح پای کار بوده و چنانچه موانع هم برداشته شود، همچنان پای کار خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به اینکه شورا و شهرداری در حوزه میراث فرهنگی بیشتر از توان خود به وظایفش عمل کرده اضافه کرد: در هر صورت ما هم قبول داریم که محور امامزاده یحیی(ع) بعنوان یک ظرفیت مهم گردشگری مذهبی عقب است و باید برای اجرای آن همه مسئولان ذی ربط پای کار بیایند.
وی با انتقاد از عدم تصویب طرح در وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: این درحالی است که طرح ابتدا به تایید مشاوران میراث فرهنگی رسیده است.