موسیقی زنده را در منزل ببینید؛ کوک شدن ساز موسیقی کردی در سنندج

آبنما کار: همزمان با اولین روز از اردیبهشت ماه امسال، کنسرت موسیقی سه هنرمند کردستانی در سنندج با عنوان موسیقی آنلاین کردی گولان در سالن خالی از جمعیت سینما بهمن سنندج شروع شد.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: شنبه شب و از ساعت ۲۱ تا ۲۲ کنسرت موسیقی گولان به خوانندگی کمال صفی خانی و با همراهی گروه موسیقی ئه وین بوسیله شبکه های اجتماعی به صورت زنده و مستقیم برای علاقه مندان پخش گردید.
در جریان برگزاری این برنامه کمال صفی خانی با همراهی گروه موسیقی نزدیک به یک ساعت به اجرای برنامه پرداخته و شمار زیادی از علاقه مندان به موسیقی کردی این برنامه را بوسیله شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به تماشا نشستند.
در حالی که این روزها به سبب وضعیت شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری هیچ گونه تجمعی وجود ندارد، ولی به همت حوزه هنری استان کردستان و با هدف ایجاد نشاط در جامعه این کنسرت موسیقی برگزار شده و مقرر است که دوم و سوم اردیبهشت ماه نیز ادامه داشته باشد.
با وجود تمام وعده های داده شده متأسفانه در برخی از مناطق استان میزان دسترسی به زیرساخت های ارتباطی کمتر است ولی شب گذشته این محدودیت ها شمار زیادی از مردم بوسیله فضای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی این کنسرت را تماشا کردند.
تجربه تازه در برگزاری کنسرت موسیقی در ایام کرونایی در کردستان
کمال صفی خانی از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی کردی در حالی شب گذشته در سالن خالی از جمعیت پردیس سینمایی بهمن سنندج برنامه اجرا کرد که طی چند سال اخیر کم کار شده بود ولی بار دیگر با یک اجرای خوب توانست نظر شمار زیادی از علاقه مندان به موسیقی کردی را جلب نماید.
وی در آخر برگزاری این کنسرت که برای نخستین بار در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در استان کردستان پخش گردید، اظهار داشت: تصور اینکه در یک سالن خالی از جمعیت برنامه اجرا کنم به راستی سخت و غیرقابل تصور بود.
صفی خانی افزود: این تجربه برای نخستین بار بود و من خوشحالم که از این طریق توانسته ایم حتی برای دقایقی کوتاه لحظات خوبی را برای مردم شهر و استانم و دیگر افرادی که بوسیله فضای مجازی این برنامه را تماشا کردند، فراهم نماییم.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این چنین برنامه های تنها با حضور مردم لذت بخش است، اضافه کرد: به راستی که در این روزهای سخت و کرونایی کنار هم ماندن و هم دلی بیشتر نیاز جدی است و من هم به همراهی شماری از هنرمندان عزیزی برای تقدیر از ایثار و کوشش های کادر بهداشت و درمان و همین طور فراهم کردن لحظات خوب برای مردم در این برنامه حضور پیدا کردم.

اجرای یک ساعته وی و گروه موسیقی ئه وین در سینما بهمن سنندج بوسیله شبکه های مختلف مجازی برای علاقه مندان پخش گردید و بر طبق اعلام حوزه هنری استان کردستان، هزاران نفر شب گذشته این برنامه را تماشا کردند.
امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان درباب اجرای این برنامه کنسرت، به خبرنگار مهر اظهار داشت: اجرای کنسرت موسیقی آنلاین کردی با همراهی سه هنرمند عزیز کردستانی آقایان کمال صفی خانی، سعدالله نصیری و عادل نادری با همراهی ۲ گروه موسیقی ئه وین و ژوانا از اول تا سوم اردیبهشت ماه جاری در سالن خالی از جمعیت سینما بهمن سنندج انجام می شود.
کنسرت موسیقی کردی آنلاین گولان تا سوم اردیبهشت ماه ادامه دارد
وی افزود: خوشبختانه در شب نخست شاهد اجرای موسیقی کردی از طرف هنرمند کمالی صفی خانی و گروه موسیقی ئه وین بودیم که این برنامه به مدت یک ساعت و با بهترین کیفیت اجرا شد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اضافه کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این برنامه فراهم کردن زمینه برای ضبط استاندارد و حرفه ای شماری از قطعات موسیقی این عزیزان و انتشار آن در بازار با کیفیت مناسب می باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به این که این برنامه شب برگزار شد، بدین سبب ما تصمیم گرفتیم برای دیده شدن بهتر آن و همین طور پر کردن اوقات مردم که بیشتر در خانه هستند، بوسیله فضای مجازی و به صورت لایو و آنلاین آنرا پخش نماییم.
مرادی با اشاره به اینکه در شب دوم شاهد اجرای سعدالله نصیری با همراهی گروه موسیقی ژوانا هستیم، تصریح کرد: در شب سوم همزمان با سومین روز از اردیبهشت ماه جاری شاهد اجرای موسیقی کردی از طرف هنرمند عادل نادری با همراهی گروه موسیقی ئه وین خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه تمامی قطعات موسیقی اجرا شده در سه شب کنسرت موسیقی کردی گولان تدوین و در ایام آینده در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: در ایام آینده این اجراها بر روی لوح های فشرده و با کیفیت مناسب وارد بازار می شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی اقشار مختلف مردم برای عبور از این شرایط در سراسر کشور، اظهار نمود: در این میان اصحاب فرهنگ و هنر همانند دیگر صحنه ها و عرصه حضوری قابل توجه داشته و با بهره گرفتن از هنر خود آثار بسیار خوبی را تولید و عرضه نموده اند.
وی از ایثار و خدمات کادر بهداشت و درمان استان کردستان به صورت ویژه قدردانی نمود و اظهار داشت: ما این برنامه و دیگر کارهای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان را به همه تلاشگران و مدافعان سلامت استان تقدیم کرده و امیدواریم که این عزیزان با عزم راسخ و استوار بتوانند در راه شکست این ویروس منحوس موفق و پیروز باشند.

منبع: