با حضور در یک پویش خیرخواهانه؛ حافظ پایگاه هنری پیروزی بر کرونا شد

آبنما کار: برخی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و موسیقی با حمایت و پشتیبانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی کارگاه خیریه تولید ماسک را در تالار حافظ تهران راه اندازی کردند.

حمید شریف زاده بازیگر تئاتر و تلویزیون که مسئولیت برگزاری کارگاه خیریه تولید ماسک را به عهده دارد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح نحوه برگزاری این کارگاه توضیح داد: طی روزهای گذشته با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی کارگاه خیریه تولید ماسک با شعار «با همدلی در مقابل هجوم کرونا پیروزیم» در تالار حافظ راه اندازی شده که طی آن برخی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و موسیقی به همراه تعدادی از کارکنان معاونت هنری وزارت ارشاد و بنیاد فرهنگی هنری رودکی به صورت کاملا رایگان و داوطلبانه در تالار حافظ حضور پیدا کرده و تولید و ساخت ماسک مشارکت دارند.
وی افزود: من پیش از برگزاری این کارگاه مسئولیت برگزاری یک کارگاه خیریه دیگر در شرق تهران را به عهده گرفتم که در این کارگاه نیز برخی از شهروندان انسان دوست تهرانی به کمک ما آمدند و در این کارگاه حضور جدی پیدا کردند. این در حالی بود که برگزاری یک کارگاه دیگر در مرکز تهران با توجه شرایط فعلی بسیار لازم بود. بدین سبب رایزنی خودم را برای در اختیار گرفتن برخی از اماکن هنری نقاط مرکزی شهر آغاز کردم که از همان ابتدا دوستان حوزه هنری برای میزبانی اعلام آمادگی کردند اما به سبب اینکه تعداد چرخ خیاطی های حوزه هنری جهت راه اندازی کارگاه بسیار محدود بود، نتوانستیم تا در این مجموعه شرایط کارگاهی را مستقر نماییم.

این بازیگر اظهار نمود: باتوجه به این محدودیت ها بود که بعضی از دوستان همچون اتابک نادری پیشنهاد دادند تا با بنیاد رودکی مذاکراتی را آغاز نماییم که بعد از انجام مذاکرات لازم با آقای مسگرخویی از معاونان بنیاد صحبت هایی را شروع کردیم که خوشبختانه به نمایندگی از مجموعه از این ابتکار استقبال کرده و تالار حافظ را برای اجرای این پروژه در اختیار ما قرار دادند. این در حالیست که علاوه بر اختصاص مکان حدود ۲۷ دستگاه چرخ خیاطی هم از طرف بنیاد در اختیار ما قرار گرفت و بعد از تجهیز موارد فنی مربوط راه اندازی کارگاه، پارچه و مواد دیگر را از جای دیگری تامین و کار را آغاز کردیم.
شریف زاده با اشاره به نحوه حضور داوطلبانی که برای فعالیت در این کارگاه اعلام آمادگی کردند، بیان کرد: در ایام گذشته برخی از هنرمندان تئاتر، موسیقی و تلویزیون برای حضور در این کارگاه ها آمادگی خودرا اعلام نمودند که برای من بسیار باارزش بود اما جالب است بدانید که در همین بین کارکنان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی و حتی برخی از شهروندان تهرانی که شغل فرهنگی ندارند با جان و دل حاضر شدند که در این مجموعه حضور پیدا کنند.

سرپرست کارگاه خیریه تولید ماسک در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار نمود: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته یک گروه درمانی و نظارتی از وزارت بهداشت و نهادی ذی ربط در طول برگزاری این کارگاه به صورت مستمر نظارت های بهداشتی خودرا انجام داده و نسبت به گند زدایی و استریل تالار حافظ و تست پزشکی از داوطلبان اقدام نموده اند که جا دارد از همه این عزیزان قدردانی کنم. این در حالیست که تمامی این ماسک ها بعد از تولید به مجموعه های بهداشتی برای گذر از پرتو و دیگر اقدامات استاندارد سازی ارسال می شود. به هر ترتیب ما طی برگزاری این کارگاه آمادگی داریم تا روزی ۱۰ هزار ماسک تولید نماییم و امیدوارم شرایط به شکلی هدایت شود که بتوانیم با حضور بیشتر داوطلبان امکانات بیشتری را هم برای توزیع داشته باشیم.
وی اظهار داشت: حالا علاوه بر اینکه خودمان روی توزیع درست این ماسک ها و بسته های بهداشتی در تهران نظارت مستقیم داریم، شرایطی را هم فراهم ساختیم که این بسته ها به استان های دیگر همچون سیستان و بلوچستان نیز ارسال شود. اما استمرار این شرایط نیز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر هنرمندان و داوطلبان است که بتوانیم ساعات بیشتری را برای تولید داشته باشیم تا تعداد بیشتری از این بسته ها تولید شود. به هر حال ما و دوستان در مجموعه بنیاد رودکی آماده میزبانی از داوطلبانی هستیم که شرایط حضور در این کار خیریه را دارند تا بتوانیم این جریان انسان دوستانه را گسترش دهیم.

شریف زاده در آخر با انتقاد از گرانی برخی اقلام بهداشتی بعد از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد: متاسفانه پس از آن که ماجرای بیماری کووید-۱۹ شیوع پیدا کرد قیمت اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به شکل خیره کننده ای افزایش پیدا کرد و ما مجبور شدیم برای تکمیل این بسته های بهداشتی بعضی از آنها با افزایش حدودا ۱۰ برابری قیمت خریداری نماییم اما این شرایط هم اساسا وقفه ای برای کاری که شروع کردیم ایجاد نخواهد کرد. در این راه از همه خیرین و هنرمندانی که می توانند در این حرکت انسان دوستان کمک کنند می خواهیم تا در حد توانشان همراه این پویش باشند.

منبع: