با آثار ۵۷ هنرمند؛ گالری ویستا نمایشگاه آنلاین برگزار می نماید

آبنما کار: گالری ویستا نمایشگاه آنلاین از قاب بهار را با ارائه آثار 57 هنرمند در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه اندازی کرده است.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا درباره برنامه های نوروز ۹۹ این گالری اظهار داشت: طبق برنامه ای که ما در گالری ویستا داشتیم قرار بود از روز ۲۳ اسفند به مدت چهار روز یک نمایشگاه فروش اختتام سال داشته باشیم. با هنرمندان صحبت کردیم و برخی ساز وکارهای لازم را انجام داده بودیم و طبق برنامه باید این هفته نمایشگاه را برگزار می کردیم اما باتوجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا در جامعه به وجود آورد و به سبب حفظ سلامت هنرمندان، مخاطبین و کارکنان گالری، تصمیم گرفتیم نمایشگاه را به صورت آنلاین برگزار نماییم.
وی بیان کرد: ۵۷ هنرمند در این نمایشگاه حضور دارند که از همه آنها سپاسگزار هستیم. از آنجایی که گالری ویستا روی معرفی هنر معاصر تاکید دارد و کارهای گسترده تری دراین زمینه انجام داده است، کوشیدیم در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت، از آثار هنرمندان جوان تری که اعتقاد داریم در کارشان ایده ها و نوآوری های خوبی دارند نیز استفاده نمائیم. بیشتر هنرمندانی که در این نمایشگاه حضور دارند در سال های اخیر در پروژه های مختلف گالری ویستا در کنار ما بوده اند.
مدیر گالری ویستا اضافه کرد: آثار این نمایشگاه از ۳۵۰ هزار تومان تا چهار و نیم میلیون تومان قیمت گذاری شده اند. البته ممکنست در ادامه نمایشگاه چند اثر با قیمت بالاتری هم ارائه شود اما بیشتر آثار با همین تونالیته قیمت است.
وی با بیان این نکته که موضوع نمایشگاه «از قاب بهار» آزاد است، درباره عنوان نمایشگاه چنین توضیح داد: از آنجایی که به سمت رویش بهاری و تغییر فصل پیش می رویم در نامگذاری نمایشگاه تصمیم گرفتیم یک مقدار از فضای سرد زمستانی دور شویم و عنوانی را روی نمایشگاه بگذاریم که به هنرمندان و مخاطبان حس نو شدن و حس رویش بهاری را القا کند که باتوجه به این روزهای سخت، امیدبخش نیز است.
پهلوان درباره تجربه برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی اظهار داشت: برگزاری همچین نمایشگاهی در این مقطع یک لزوم شد، اما موضوع نمایشگاه آنلاین از حدود چهار سال پیش دغدغه من بود و من منتظر بودم گام های استواری دراین زمینه بگذاریم. بدین سبب چون قبلاً به همچین موضوعی فکر کرده بودیم، فرصت پیش آمده را غنیمت شمردیم و در چند روز اخیر با مداومت بسیار کوشیدیم این نمایشگاه را انجام بدهیم. ما حتی این چشم انداز را داریم که برگزاری نمایشگاه های آنلاین در کنار سایر کارهای گالری ویستا، یک فعالیت دائمی شود. شاید در این روزها که مردم در مکان هایی هستند که نمی توانند تردد زیادی داشته باشند، فرصتی ایجاد شود تا آثار این نمایشگاه مجازی بیشتر دیده شوند. خوشبختانه وقتی ما به هنرمندان اعلام کردیم که مقرر است نمایشگاه «از قاب بهار» را به صورت آنلاین برگزار نماییم، همه استقبال کردند و در این چند روز در کنار ما بودند و همکاریهای لازم را انجام دادند. امیدوارم این نمایشگاه بتواند یک فضای بازار هنری جدید را در کنار کارهای دیگر گالری ویستا ایجاد کند و مورد استقبال قرار گیرد.
در این نمایشگاه آثاری از شیرین اتحادیه، علی اعتبار، سعید اسکندری، ندا اعظمی، ثمیلا امیرابراهیمی، گندم امیری، هدی امین، مینا انوشه، ساناهین باباجانیانس، بابک پورحقگو، تبسم تهم، حمید جعفری شکیب، مهناز حامدی، ابراهیم حسن زاده، ستاره حسینی، ارغوان حیدری، کامبیز درم بخش، طیبه دژدوست، آذین ذوالفقاری، سمیرا رحبانی، آذین رستمی، مریم رشغی، آیسا رشید، نازنین زادمهر، کیارش زندی، فرشته ستایش، کوروش سرمدی، زهرا سلطانی نژاد، شیرین شاهین راد، عرفان شهیاد، بهزاد شیشه گران، کلثوم صالحی، مریم صالحی، هه وال طاژندره، محمدرضا عرب خزائلی، سرمه عرب، نوید عطروش، آرش فاتح برخورداری، الهام فاطمی، مینا فشنگچی، پریسا فهامی، فیروزه فیض آبادی، بهنام کامرانی، بابک کاظمی، مریم کوهستانی، لیلا گودرزی، شیدا گرجی، اشکان ماهرویی، علی محمدی، احمد مرشدلو، نصرت الله مسلمیان، سپیده مهرگان، معصومه مظفری، وانا نبی پور، رؤیا نجف زاده اصل و مریم یاحقی ارائه می شود.
نمایشگاه آنلاین «از قاب بهار» تا ۲۲ فروردین به صورت مجازی در صفحه اینستاگرام گالری ویستا (vistaartgallery) دایر خواهد بود.

منبع: