دبیر جامعه هتل ها و هتل آپارتماهای استان قم خبر داد تعطیلی ۷۰درصد هتل های قم و نبود ضدعفونی کننده

به گزارش آبنما کار دبیر جامعه حرفه ای هتل ها و هتل آپارتمان های استان قم اظهار داشت: 70 درصد هتل های قم تعطیل شده اند. از امروز هم تالارهای عروسی در هتل های شهر تعطیل می شوند. همین طور مواد ضدعفونی کننده ای وجود ندارد، نه دستکش و نه مواد بهداشتی و الکلی.
احمد فلاحیان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت هتل های شهر قم به دنبال سرایت ویروس کرونا، اظهار نمود: مسافری نیست که در هتل ها پذیرش نماییم. همه رزروها کنسل شده است و وجوه پرداختی مردم را کامل و بدون کسر جریمه برگردانده ایم. از امروز (سه شنبه، ششم اسفندماه) به دنبال دریافت نامه ای از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم نیز تمام تالارهای عروسی در هتل ها تعطیل خواهد شد و وجوه دریافت شده کامل به مردم بازگردانده می شود.
او با اشاره به تعطیلی بیشتر رستوران های شهر قم، درباره وضعیت رستوران های هتل ها اظهار داشت: این رستوران ها بیشتر مورد مصرف مسافران ساکن در هتل ها بود که باتوجه به تعطیلی بیشتر هتل ها، طبیعتا رستوران ها هم خدماتی نمی دهند و عملا تعطیل شده اند.
او با بیان این که هتل ها خودجوش تعطیل شده اند، چون ادامه فعالیت شان در این شرایط فقط ضرر اقتصادی نداشت، اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد هتل ها و هتل آپارتمان های قم درحال فعالیت هستند که آنها هم به تدریج درحال پیوستن به جمع هتل های تعطیل شده هستند. بیشتر هتل ها نیروهای شان را مرخص کرده اند.
دبیر جامعه حرفه ای هتل ها و هتل آپارتمان های استان قم درباره ضدعفونی هتل های قم باتوجه به دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه هتلداران ایران، اظهار داشت: مواد ضدعفونی کننده ای وجود ندارد، نه دستکش و نه مواد بهداشتی و الکلی. از اداره بازرگانی استان قم درخواست کرده ایم جداگانه سهمیه ای را به هتل های شهر که محل تردد مسافران بوده اند، اختصاص دهد اما هنوز مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی دریافت نکرده ایم.
فلاحیان با اشاره به خسارتی که صنعت هتلداری قم متحمل شده است، اضافه کرد: بوسیله استانداری قم، روز یکشنبه (چهارم اسفندماه) به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دریافت بسته حمایتی، تخصیص وام کم درصد و حمایت های دیگر نامه ای فرستادیم، اما هنوز جوابی نگرفته ایم.

منبع: