در قالب جوابیه منتشر شد؛ توضیح دفترموسیقی ارشاد درباره حذف بخش سرودهای انقلابی از فجر۳۵

آبنما کار: روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال انتشار خبری در خصوص حذف بخش سرود و آهنگ های انقلابی از جشنواره موسیقی فجر توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال انتشار خبری به نقل از جمشید جم مدیر انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور و دبیر بخش «سرود و آهنگ های انقلابی» در جشنواره سی وپنجم موسیقی فجر در خصوص دلیلهای حذف این بخش از جشنواره، توضیحاتی را ارائه داد.
در توضیح روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با عنوان «اگر جشنواره سرود و آهنگ های انقلابی برنامه ریزی شود، دفتر موسیقی حمایت می کند» به گروه هنر خبرگزاری مهر ارسال شده، آمده است:
«پیرو درج مطلبی با عنوان «سرود و آهنگ های انقلابی چگونه از موسیقی فجر حذف شد» در روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در خبرگزاری مهر پاسخ زیر بمنظور روشنگری ارائه می شود.
دفتر موسیقی از چند ماه قبل، آمادگی خودرا برای کمک به برگزاری پنجمین جشنواره «سرود بیداری»، همزمان با برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به مسئولین ذی ربط این جشنواره اعلام نمود.
در این راستا متن پیش نویس تفاهم نامه فی مابین، برمبنای مذاکره و موارد توافق شده نیز در دو مرتبه ردوبدل و اصلاحات مربوطه اعمال شد و در آخرین نوبت در تاریخ بیستم بهمن ماه از طرف انجمن موسیقی ایران برای امضای طرف مقابل ارسال و به صورت تلفنی نیز آمادگی لازم برای کمک به برگزاری جشنواره مذکور اعلام شد، اما پاسخی از جانب برگزارکننده دریافت نشد.
بدیهی است هر زمان طرف مقابل آمادگی اجرایی خودرا برای برگزاری جشنواره فوق الذکر اعلام نماید، برنامه ریزی لازم را به انتها رساند و جدول برنامه ها بصورت مکتوب به دفتر امور موسیقی و انجمن موسیقی ارائه شود، آمادگی برای کمک به برگزاری وجود خواهد داشت.»

منبع: