نشان اصالت یونسکو بر پیشانی چهل صنایع دستی سمنان

به گزارش آبنما کار ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از فعاللیت 81 اقامتگاه بوم گردی در این استان اطلاع داد و اظهار داشت: بوم گردی ها با استقبال خوب گردشگران روبرو بودند.
مهدی جمال در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان اظهار نمود: بخش اعظم این بومگردی ها در چند سال گذشته و در دولت تدبیر و امید راه اندازی شدند.
وی با اشاره به وجود زیرساخت های گردشگری در این استان اضافه کرد: در آینده نزدیک عملیات ساخت هتل ۵ ستاره کوه نور در شهرستان مهدیشهر در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وضعیت صنعت توریسم در این استان را رو به جلو خواند و اظهار داشت: در سال ۹۸ افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان سمنان بازدید کردند که این آمار به نسبت سال قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
جمال با اشاره به سهم این صنعت از بازار اشتغال در استان به اشتغال بوجود آمده در تاسیسات گردشگری پرداخت و تصریح کرد: ۲۶۰ تاسیسات گردشگری در استان سمنان فعال است که یک هزار و ۳۷ نفر در این بخش اشتغال دارند.
وی یادآوری کرد: ۲ هزار و ۳۷۵ تخت گردشگری در هتل ها و… استان سمنان وجود دارد که بیشتر این تختخواب و هتل ها در دولت تدبیر و امید در استان به بهره برداری رسید.
جمال با اشاره به اینکه میزان اعتبارهای زیرساختی در بخش گردشگری در دولت تدبیر و امید افزایش قابل ملاحظه ای داشته است افزود: طی سال گذشته مجوزهای خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش در استان اعطا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه همکاری دولت و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان چشم گیر و قابل توجه است اضافه کرد: هم اکنون چهار فروشگاه صنایع دستی در استان سمنان فعال است.
وی به ظرفیت بالای صنایع دستی استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: ۴۰ قلم از صنایع دستی استان دارای نشان جهانی یونسکو هستند.