ذوالقدر: سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی در جذب توریست دارد

به گزارش آبنما کار سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: این استان با داشتن آثار جهانی و تنوع جغرافیایی و فرهنگی ظرفیت بالایی در جذب توریست داخلی و خارجی را دارد.
سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا درباب پویش فرهنگی پشتیبانی از مردم سیلزده استان سیستان و بلوچستان، ضمن حمایت و قدردانی از این رویداد فرهنگی اظهار داشت: این برنامه علاوه بر آن که حرکتی مطابق با سنت و فرهنگ ایرانی-اسلامی و نشانی از نوع دوستی در مواقع ضرورت است، اطلاعات علمی و گرانقیمتی درباره جغرافیا و تاریخ و فرهنگ این بخش از ایران را هم ارائه کرد.
وی ادامه داد: فرهنگ این منطقه یکی از افتخارات فرهنگ و تمدن ایرانی است؛ لیکن به تمدن های واقع در بخش شرقی کشور، خصوصاً استان سیستان وبلوچستان، نسبت به دیگر بخش ها کمتر پرداخته شده و پس این برنامه ها، صرف نظر از بعد انسان دوستانه آن، جهت شناسانده شدن این مناطق لازم است. این استان رازهای سربه مُهری درباره فرهنگ و هنر ایران در خود نهفته دارد که بسیار موثر و مورد توجه مردم و علاقمندان می باشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد: این منطقه، سرزمینی مستعد و مملو از استعدادهای طبیعی، زمین های حاصلخیز، معادن غنی و فرصت های بی شمار است که در صدر آنها استعدادهای انسانی و فرهنگی، همت های بلند مردم، سخت کوشی و عشق به ارزش های اسلامی و فرهنگ و تمدن ایران زمین قرار دارد و باید هر چه سریع تر با تدبیر و اقدامات اجرایی نسبت به مرتفع کردن مشکلات پیش آمده و بهبود وضعیت آن اقدام گردد.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: افزایش نرخ باسوادی، جذب هزاران کودک بازمانده از تحصیل، توجه به قابلیت های فرهنگی همچون هنرمندان، صنایع دستی، میراث فرهنگی و اماکن گردشگری خصوصاً در چند سال اخیر و توجه به نقش زنان در عرصه های مختلف توسعه و پیشرفت نمونه ای کوچک از اقداماتی است که برای بالندگی فرهنگی این استان تابحال انجام شده و همچنان نیاز به حمایت و برنامه ریزی دارد. این استان با داشتن آثار جهانی و تنوع جغرافیایی و فرهنگی ظرفیت بالایی در جذب توریست داخلی و خارجی را دارد.
این عضو هیأت رییسه کمسیون فرهنگی مجلس درانتها افزود: کمسیون فرهنگی آمادگی دارد تا از اقدامات و پروژه هایی که با هدف معرفی و انتقال هرچه بهتر فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی است، حمایت نماید.

منبع: