شناساندن جاذبه های گردشگری استان سمنان با حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی

به گزارش آبنما کار ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان معرفی بیشتر از پیش ظرفیت های گردشگری استان سمنان را منوط به حضور مستمر در نمایشگاه های ملی و بین المللی و شناساندن پتانسیل های گردشگری و جاذبه های تاریخی، طبیعی و… این استان ارزیابی کرد.
منوچهر فخری در جلسه تببین نحوه همکاری و مشارکت شهرداری های استان در برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، سرمایه گذاری و صنایع دستی کشور اظهار نمود: شرکت و حضور در جشنواره بین المللی گردشگری، سرمایه گذاری و صنایع دستی کشور، هزینه نیست، بلکه فرصتی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا- معاون عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: یکی از شروط اولیه توسعه گردشگری، شناساندن و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در استان است و از همین رو، شرکت و حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری، سرمایه گذاری و صنایع دستی، فرصتی برای سرمایه گذاری در این حوزه می باشد و از همین منظر نباید از دید هزینه به آن نگریست.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در بهمن ماه سالجاری در تهران برگزار می شود، اظهار داشت: شهرداری های استان از این فرصت پرارزش و مطلوب می توانند برای عرضه ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری شهرهای استان استفاده کنند.
معاون عمرانی استاندار سمنان با تاکید براین که شهرداری ها شرکت در این جشنواره را از باب هزینه تلقی نکنند، تصریح کرد: شرکت در این جشنواره و حضور در آن در چارچوب چارچوب اصولی و منطقی و در سایه همکاری ویژه میراث فرهنگی، فرصتی برای سرمایه گذاری، توسعه و رونق اقتصاد شهری و بستر ساز زمینه ای برای ایجاد درآمد پایدار شهری برای شهرداری ها است.
فخری افزود: مبنا و بستر حضور در این جشنواره ها و نمایشگاه ها، باید توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آماده و فرآهم شود و در مقطع بعدی شهرداران در صورت تمایل می توانند در این خصوص مشارکت مطلوب داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان سفارش کرد: شهرداری ها در تعامل و همکاری با میراث فرهنگی و گردشگری استان به ایجاد زیرساخت ها و امکانات اولیه، برای حضور پررنگ در این جشنواره کمک کنند.
همینطور مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این نشست با اشاره به اینکه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، سرمایه گذاری و صنایع دستی کشور از ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه سالجاری در تهران برگزار می گردد اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند در رونق و تقویت حضور استان در این نمایشگاه نقش به سزایی را ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه غرفه ای ویژه برای حضور شهرداری های استان در این جشنواره در نظر گرفته خواهد شد افزود: عرضه محصولات و صنایع دستی شهرهای استان در این غرفه می تواند در رونق اقتصاد شهری بسیار تأثیر گذار باشد.
جمال با اشاره به اینکه در نمایشگاه سال قبل بازدید و استقبال مطلوبی از غرفه استان سمنان صورت گرفت اضافه کرد: این نمایشگاه بین المللی فرصت و ظرفیتی است تا در آن پتانسیل های گردشگری شهرهای استان را عرضه دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: یکی از طریق های تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری، حضور پر رنگ و ویژه در نمایشگاه های منطقه ای و کشوری است.