محمد اله یاری به مهر خبر داد؛ جشنواره های فجر برای سردار دست به کار شدند

به گزارش آبنما کار مدیرکل دفتر موسیقی از تشکیل جلسه ویژه مدیران برگزاری جشنواره های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی فجر با معاون هنری وزیر ارشاد در جهت پاسداشت مقام والای سردار شهید سلیمانی اطلاع داد.

محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تبریک و تسلیت باردیگر به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یارانش توضیح داد: همانگونه که ملت شریف ایران و هنرمندان مستحضرند، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسب وظیفه اخلاقی و شرعی خود در سریع ترین شکل ممکن نسبت به این رویداد واکنش نشان داد. خوشبختانه اهالی عزیز و فهیم حوزه موسیقی چه به صورت شخصی و چه در چارچوب اصناف و انجمن ها هم بلافاصله در توییت ها و پیام های خود ابراز همدردی خویش را نسبت به این ضایعه اسف بار اعلام نمودند. همین شرایط باعث آغاز فعالیتهای خلاقانه هنری توسط خوانندگان و گروه های موسیقی بود که عموماً به صورت خودجوش و برآمده از حس درونی و ناراحتی که بوجود آمده نسبت به شهادت شجاعانه سردار سلیمانی واکنش نشان دادند.
وی افزود: البته این توقع هم از دست اندرکاران حوزه های مدیریتی فرهنگ و هنر هم وجود دارد که از چنین اقداماتی در حد توان حمایت کنند. کما اینکه لازم است در زمینه های هنری بخصوص حوزه موسیقی آفرینش هایی صورت بگیرد که نیازمند همین حمایت هاست. به هر حال رسانه و ابزار موسیقی شرایط بسیار پرارزش و خوبی برای انتقال ارزش ها، پیام ها و زنده نگه داشتن خاطره شهداست که می تواند حس حماسی تاثیرگذاری را ایجاد کند. موضوعی که در این چند روز دیدیم که چگونه توسط مردم عزیزمان در سراسر کشور، همراه با برگزاری تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: پیرو این رویکرد، امروز (چهارشنبه ۱۸ تیر) مدیران برگزاری جشنواره های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی فجر با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری داشتند که طی آن، مدیران این رویدادها علاوه بر عرضه گزارشی از روند تشکیل ستادهای مرتبط به آقای حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) تصمیم گیری کردند تا از باب پاسداشت شهدا، خاصه شهید سردار قاسم سلیمانی و یارانشان شاهد آفرینش آثار در جشنواره های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی باشیم.
وی درباره بخش موسیقی هم اظهار داشت: در حال گفتگو با مجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی هستیم تا علاوه بر حضور و اجرای برنامه ویژه ارکسترهای دولتی، در جشنواره موسیقی فجر، برنامه های مشترک ویژه ای را با حضور هنرمندان حوزه تئاتر، هنرهای تجسمی پیشبینی نماییم که جزئیات این برنامه ویژه بزودی اطلاع رسانی می شود. این در شرایطی است که تولید تک آهنگ های فاخر با محتوای خوب و پرارزش و همراهی با هنرمندان در تولید آثاری در رابطه با شهیدان والا مقام هم جزو برنامه های آتی ماست که امیدوارم بتوانیم در کنار هنرمندان به سهم خود ادای دینی به شهید والا مقام سردار سلیمانی داشته باشیم.