مونسان خبر داد درخواست ایران برای کاهش هزینه روادید عمان در صورت عدم لغو آن

آبنما کار: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تلاش ها برای لغو روادید با عمان، از درخواست ایران برای کاهش هزینه روادید در صورت عدم لغو آن آگاهی داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر گردشگران ایران و عمان و کمک آن به صنعت گردشگری اظهار داشت: سیاست ارتقای گردشگری با کشورهای منطقه ای چندی است در دستور کار ماست. در حال تلاش هستیم گردشگری منطقه ای را هم که حدود هفتاد درصد از گردشگری را شکل می دهد، تقویت نماییم.

وی اضافه کرد: عمان یکی از کشورهایی است که جزو بازارهای هدف ماست و از سال قبل روادید یکطرفه به عمان داشتیم گردشگری ما رشد قابل توجهی داشته است، خصوصاً در حوزه گردشگری سلامت و درمانی و بنا بر این با دعوت وزیر گردشگری عمان سفری به این کشور داشتیم که در آن تسهیل گردشگری میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر گردشگری اشاره کرد: ما توافق نامه ای با عمان امضا کردیم که تا سطح گردشگری دو کشور را تقویت نماییم و گردشگران خروجی ایران هم می توانند مقصد عمان را انتخاب کنند و طرفین هر دو کشور توافق کردند که شرایط در این زمینه تسهیل شود.

مونسان با اشاره به اینکه تبلیغات گردشگری یکی از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه بود، افزود: سوژه لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی عنوان شد و قرار شد عمان در این زمینه همکاری کند و ما خواستیم که اگر لغو روادید ممکن نیست با همکاری ها و جلساتی که داریم هزینه روادید را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: مقرر شد نمایشگاه دائمی با حضور گردشگران عمانی داشته باشیم و علاقه زیادی به صنایع دستی ما وجود دارد و امیدواریم شاهد لغو روادید باشیم تا گردشگری با عمان ارتقا یابد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه اشاره کرد: بخش عمده ای از گردشگری سلامت و درمان ما بوسیله عمان است و نیز گردشگری زیارتی تا اندازه زیادی از طرف عمان انجام می شود و اخیراً گردشگری تفریحی هم چندی است که با کشور عمان شروع شده و مناطق جدید گردشگری در شمال و شمال غرب ما به آنان ارائه شد.

وی اضافه کرد: قرار شد تورهای گردشگری را با عمان برگزار نماییم و همین طور گردشگری دریایی را هم برای رسیدن به این مساله در نظر داریم.

مونسان درانتها با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال حدود پنج میلیون نفر توریست ورودی داشتیم، اشاره کرد: آمار خوبی را ثبت کردیم که بیشتر از ۲۶ درصد رشد نسبت به سال قبل دارد و امید داریم که امسال ورود ده میلیون توریست را محقق نماییم.

منبع: