توصیه به زائران اربعین مکالمه با سیمکارت ایرانی، اینترنت با سیمکارت عراقی

به گزارش آبنما کار به قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای مکالمه سیمکارت های ایرانی و برای اینترنت سیمکارت های عراقی نرخ مناسب تری برای زائرین اربعین دارند.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه، هنگام سفر می توان از اینترنت همراه استفاده نمود. البته بسته های اینترنتی اپراتورهای داخلی هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می شود و در نتیجه هزینه اینترنت بر مبنای حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام شده و هزینه استفاده از این خدمات بر مبنای تعرفه رومینگ محاسبه می گردد.
با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده که برنامه ریزی های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائرین انجام شده است. یکی از این اقدامات، توافق برای کاهش تعرفه مکالمات است. در این راستا محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با اشاره به کاهش تعرفه با عراق در صفحه اینستاگرامش نوشت: برای رفاه حال مردم در راهپیمایی اربعین، مذاکراتی را از قبل با طرف عراقی برای کاهش هزینه مکالمات شروع کردیم و توانستیم به توافق برسیم که حدود ۶۰۰ تومان تعرفه مکالمات را در هر دقیقه کاهش دهیم.
چندی قبل آذری جهرمی با اشاره به نرخ بالای سرویس رومینگ برای زائرین اربعین، اظهار کرده بود: رومینگ سرویس گرانی است و به علت بالا بودن نرخ خدمات رومینگ در عراق سفارش می شود مردم از سیمکارت عراقی استفاده کنند. این در شرایطی است که امروز وزیر ارتباطات با عنایت به نرخ های اعلام شده برای رومینگ اپراتورها، در اینستاگرامش نوشت: برای مکالمه سیمکارت های ایرانی نرخ مناسب تری دارند و برای اینترنت سیمکارت های عراقی.
او همینطور خاطرنشان کرده بود: زائرین سیمکارت های عراقی را از داخل ایران تهیه نکنند چونکه این سیمکارت ها در داخل عراق با قیمت ارزان تر موجود است.
آذری جهرمی درباره اینترنت مجانی برای موکب ها و همینطور با اشاره به ظرفیت سازی در تمامی مسیرهای منتهی به مرز در داخل کشور هم بیان کرده بود: شرکت های عراقی برای برخی موکب های بزرگ در راه راه که اطلاع رسانی می شود، اینترنت مجانی در نظر گرفتند. ظرفیت شبکه ارتباطی عراق در راه نجف به کربلا با تلاش اپراتورهای عراقی دو برابر شده است. اینترنت مجانی در نقاط مرزی هم وجود دارد و مجموعه های ما موکب هایی در نقاط مرزی دایر کردند.

سال قبل وزیر ارتباطات اعلام نموده بود که با عنایت به کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق، استفاده از سیمکارت عراقی به صرفه تر از رومینگ است. وی در این زمینه با اشاره به مشکلات افزایش هزینه دیتای سیمکارت های ایرانی در عراق، اظهار داشته بود: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بخصوص رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود.