رونمایی از تندیس حسین محجوبی و جشن امضای کتاب روزگار محجوب

به گزارش آبنما کار مراسم رونمایی از تندیس حسین محجوبی و جشن امضای کتاب روزگار محجوب، عصر جمعه ۱۲ مهر با حضور هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان برگزار گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، مراسم رونمایی از تندیس حسین محجوبی و جشن امضای کتاب «روزگار محجوب»، عصر جمعه ۱۲ مهرماه در خانه محجوبی ها برگزار گردید.
تندیس حسین محجوبی توسط علیرضا آسانلو هنرمند مجسمه ساز خلق شده بود و کتاب «روزگار محجوب» به کوشش امیر سقراطی نگارش شده است.
کتاب «روزگار محجوب» شامل روز شمار زندگی حسین محجوبی و مجموعه مقالات این هنرمند است که در ۱۲۸ صفحه انتشار یافته، امیر سقراطی هنرمند و پژوهشگر هنری کار پژوهش و تدوین این کتاب را انجام داده و مدیر اجرایی آن هم برعهده سعید محجوبی بوده است.
علیرضا آسانلو در این مراسم، تندیسی از حسین محجوبی را رونمایی نمود که این اثر هنری از جنس برنزی با حال و هوا و میمیک و دست محجوبی همگام بود. این هنرمند قبل از این هم تندیس هایی از ملک الشعرای بهار، عزت الله انتظامی، غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پروفسور رضا، پروفسور گنجی، عباس کیارستمی، سلمان هراتی، ضیاءالدین امامی و… را خلق کرده که در اماکن فرهنگی، هنری و دانشگاهی نصب شده اند.
این مراسم با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی چون یدالله کابلی، احمد مسجد جامعی، شهلا حبیبی، حسینعلی ذابحی، رضا نامی، مجید رجبی معمار، خسرو سینایی، تاها بهبهانی و… به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس خانه محجوبی ها برگزار گردید.