تکیه دولت در موزه آبگینه و سفالینه های ایران

آبنما کار: نشست «تکیه دولت» همراه با نمایش مستند تکیه دولت و رونمایی از اولین پرده نمایشی عاشورایی درویشی دو اسبه (جنگ دو برادر) در موزه آبگینه و سفالینه های ایران انجام می شود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، شهربانو جهان آرایی – مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران – برگزاری این نشست را همزمان با هفته گردشگری و روز تهران و ایام محرم و در ادامه سلسله نشست های تخصصی این موزه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرتهران و شهرداری منطقه۱۲ دانست.
او هدف از برگزاری این نشست را پاسداشت آئین های عاشورایی کهن و موارد پیرامونی تکیه دولت دانست و افزود: «برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم»از نمادهای تهران دوران قاجار و از مراکز اصلی و مهم در این شهر بوده است.
این نشست با سخنرانی احمد مسجدجامعی، ناصر تکمیل همایون، اسکندر مختاری طالقانی، علیرضا قاسم خان، رضا کوچک زاده، مسلم نادعلی زاده و با حضور هنرمندان رشته تعزیه و نقالی «خاندان مرشد میرزا علی بزرگ»، «مرشد ابوالفضل ورمرزیار، جعفر عرب (مجموعه دار لباس های تعزیه) و مهدی طالعی نیا (نقاش مکتب قهوه خانه)، دوشنبه هشتم مهر ساعت ۱۵ در موزه آبگینه و سفالینه ایران در سالن زنده یاد عباس کیارستمی برگزار می گردد.

منبع: