یک اجرای دیگر با رهبر مهمان؛ ارکستر ملی اواخر مهر کنسرت می دهد، اجرای قطعات عاشورایی

آبنما کار: تازه ترین کنسرت ارکستر ملی ایران روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مهر ماه سال جاری به رهبری میهمان سهراب کاشف در تالار وحدت انجام می شود.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، ارکستر ملی ایران طی روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مهر ماه سال جاری تازه ترین کنسرت خودرا به رهبری میهمان سهراب کاشف در تالار وحدت تهران برگزار خواهدنمود.
طبق شنیده ها در این کنسرت مقرر است قطعاتی در رابطه با ایام سوگواری حضرت سید الشهدا و ماه های محرم و صفر با آهنگسازی محمدرضا علیقلی پیش روی مخاطبان قرار گیرد.
کنسرت اواخر مهر ماه ارکستر ملی ایران به صورتی نخستین کنسرت رسمی ارکسترهای زیر مجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی در دوره مدیریتی مهدی افضلی است که وی هنوز برنامه مشخصی را برای اداره ارکسترها به رسانه ها اعلام نکرده است.
ارکستر ملی ایران طی ماه های اخیر بعد از کناره گیری فریدون شهبازیان از رهبری و مدیریت هنری این مجموعه در اردیبهشت ماه که گویا با دلخوری هایی نیز همراه بوده، با حضور رهبر میهمان به اجرای برنامه های خود می پرداخت. این در شرایطی است که اجرای کنسرت به خوانندگی حسام الدین سراج و رهبری میهمان سهراب کاشف، اجرای کنسرت به رهبری میهمان نادر مشایخی در آیین نکوداشت زنده یاد جمشید مشایخی، اجرای کنسرت «قصه وفا» به رهبری میهمان نادر مرتضی پور و خوانندگی علیرضا افتخاری، اجرای کنسرت «شب خاطره ها؛ ارکستر ملی برای بچه های ایران » به رهبری میهمان سهراب کاشف با اجرای آثاری از محمدرضا علیقلی و بهرام دهقانیار در تالار وحدت همچون برنامه هایی بود که طی ماه های اخیر میزبان علاقه مندان موسیقی بود.
برگزاری کنسرت «سرو آزاد» به آهنگسازی پیمان سلطانی، رهبری ارکستر روبرت آساتریان و خوانندگی مهدی امامی، پارسا حسندخت و علیرضا وکیلی منش در تالار وحدت، برگزاری کنسرت به رهبری ارکستر فریدون شهبازیان به خوانندگی سالار عقیلی در کرمان همچون برنامه هایی است که از شروع سال ۹۸ تا زمان استعفای فریدون شهبازیان توسط ارکستر ملی ایران اجرا شده است.

منبع: