جمعه در فرهنگسرای اندیشه؛ کتاب پهلوان و پهلوانی رونمایی می شود

به گزارش آبنما کار کتاب پهلوان و پهلوانی اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می شود.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، کتاب «پهلوان و پهلوانی» اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر با حضور اساتید هنر و مینیاتور در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می شود.
محمدباقر آقامیری مدرک دکترای درجه یک هنر در نقاشی و هنرهای اسلامی را از شورایعالی فرهنگ و هنر، دریافت کرده و در کار مینیاتور، خویش را از شیفتگان و شاگردان محمود فرشچیان می داند. وی اعتقاد دارد فرشچیان مبدع و پیشتاز مینیاتور، درعین قلم گیری های سنتی مینیاتور، دارای محتوایی نو و معاصر است.
این هنرمند مینیاتوریست سال ها در دانشگاه ها و هنرستان های معتبر کشور همچون هنرستان هنرهای تجسمی پسران به تدریس پرداخته و تدریس دروسی چون طراحی قالی، کاشی، تذهیب و مینیاتور را عهده دار بوده است. آقامیری تابحال تصویرسازی و تذهیب نقاشی بیشتر از ۴۰ عنوان از کتاب های تاریخی و ادبی و مذهبی را به عهده داشته است و بیشتر از ۳۰ جلد قرآن را تذهیب و ترصیح کرده است.
در حاشیه رونمایی از این کتاب، نمایشگاهی از آثار آقامیری هم از روز جمعه ۵ مهر به مدت یک هفته در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه دایر می شود.
این برنامه روز جمعه ۵ مهر از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پا سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی برگزار می گردد.