همایش ملی گردشگری سلامت در استان مرکزی برگزار می گردد

به گزارش آبنما کار تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بیمارستان فوق تخصصی قدس اراک در جهت برگزاری همایش ملی گردشگری سلامت به امضا رسید.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، علیرضا ایزدی در تکمیل این خبر اظهار داشت: این همایش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و بیمارستان فوق تخصصی قدس تا آخر آبان ماه برگزار می گردد.
وی در آئین امضاء تفاهم نامه همایش ملی گردشگری سلامت با اشاره به اینکه در استان مرکزی ظرفیت های بسیار مناسبی وجود دارد که مغفول مانده است، اظهار داشت: برگزاری این همایش ظرفیت بسیار خوبی برای بهره برداری از توان و ظرفیت موجود در استان است.
وی ادامه داد: با عنایت به موقعیت جغرافیایی استان و بازار خوب دو استان قم و لرستان و شاخصهای فرهنگی آنها، باید زمینه بهره مندی از این دو بازار و سپس استفاده از بازار استان های اصفهان و همدان فراهم گردد، در این راستا می توان از مسیر ریلی هم بهره برد چونکه مسیر ریلی هم یکی از عوامل ایجادکننده جاذبه توریستی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با عنایت به سابقه بیمارستان قدس و پتانسیل های موجود در آن، این تفاهم نامه سبب افزایش تعامل سازمان میراث فرهنگی و بیمارستان قدس می شود.
ایزدی بیان کرد: اواخر شهریور ماه امسال میزبان هیاتی از استان خوزستان و بصره در زمینه توریسم درمانی هستیم که فرصت خوبی برای نهادینه کردن بحث توریسم سلامت در استان مرکزی است.
وی نهادینه کردن بحث توریسم سلامت در استان و استفاده از ظرفیت های گردشگری، درمانی و… استان را از دستاوردهایی عنوان نمود که با برگزاری این همایش دنبال می شود و اضافه کرد: اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه امسال این همایش برگزار می گردد و بطور قطع جهش مناسبی برای معرفی پتانسیل گردشگری استان خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: رونق توریسم درمانی در استان به رفع دغدغه اشتغال و تولید ثروت در استان کمک بسیاری می کند، یکی از مباحث کمک کننده به توسعه، فاصله گرفتن از فعالیت های جزیره ای و تعامل سازنده است.
رئیس بیمارستان قدس هم در این آئین اظهار داشت: با عنایت به قدمت و امکانات موجود در بیمارستان قدس اراک، این بیمارستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی را دارد که با تحقق این امر و رونق توریسم درمانی در استان مرکزی و بخصوص شهرستان اراک هر دو بیمارستان خصوصی شهرستان اراک می توانند از این ظرفیت مناسب بهره مند شوند.
محمدحسن مظفری با اشاره به سفر هیئتی از استان خوزستان و بصره عراق به استان مرکزی در زمینه توریسم درمانی اضافه کرد: استان خوزستان یکی از استان های پرمشغله در حوزه درمان بوده که امکان عرضه خدمات به بیماران از کشورها و استان های همجوار خویش را ندارد، بر همین مبنا بیماران این استان بعنوان گردشگر درمانی به استان های دیگر فرستاده می شوند.
وی خاطرنشان کرد: با رونق توریسم درمانی در استان مرکزی، می توان از این ظرفیت استان خوزستان بهره برد.