مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری: کمپین های خیریه را از سیستان و بلوچستان جمع کنید

آبنما کار: مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که با اولویت تبلیغ برای استان سیستان و بلوچستان بعنوان مقصد سفر را آغاز نموده است، درخواست نمود، کمپین معرفی زیبایی های سیستان و بلوچستان را جایگزین کمپین های خیریه و یا کمپین های بیان مشکلات نماییم.
محمدابراهیم لاریجانی که حدود یک ماه است کمپین «#سیستان_را_ببینیم_بلوچستان_را_بشنویم» را در اداره توسط دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری راه اندازی کرده است، به ایسنا اظهار داشت: می دانیم سیستان و بلوچستان از مشکلات عدیده ای رنج می برد. این را هم می دانیم همه رسانه های محلی و کانال های فضای مجازی خیرخواهانه در حال انتشار اخبار و تصاویری از گرفتاری های آن خطه هستند اما باید بدانیم تاثیر روانی این اخبار بر ذهن مردم و مخاطبان عمومی ده ها برابر بیشتر از مسؤولینی است که فکر می نماییم این اخبار را خواهند دید و ترتیب اثر خواهند داد.
وی افزود: انتشار اخبار منفی از مشکلات مردم سیستان بلوچستان بیشتر از آنکه مورد مشاهده مسئولان باشد چندین برابر مخاطب مردمی دارد که اتفاقا کاری هم از دست شان برای حل مستقیم این مشکلات بر نمی آید. درحالی که اگر همین مردم با زیبایی های اعجاب انگیز سیستان و بلوچستان آشنا گردند و به استان سفر کنند بطور غیر مستقیم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان یک استان اساطیری، شاهنامه ای، ساحلی، تاریخی، کوهستانی، کویری، کشاورزی و شیلاتی با تنوع زیستی بسیار غنی و زبان، لباس، غذای محلی، صنایع دستی و موسیقی و آواها و نواهای فاخر است، اضافه کرد: ای کاش همه کمپین های خیریه یا کمپین هایی که به بیان مشکلات و مطالبه گری مشغول اند رویکرد معرفی جاذبه های گردشگری استان را برگزینند و امنیت و آرامش و ظرفیت های بی بدیل فرهنگی استان را معرفی کنند. اگر توسعه گردشگری استان شکل بگیرد همه آمال و آرزوهای بعدی مان برای سیستان و بلوچستان عزیز شکل خواهد گرفت.
مدیر پروژه توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار نمود: گردشگری شاخص توسعه، امنیت، ثبات و انگیزه برای سرمایه گزاری است. اگر جوانان غیرتمند سیستان و بلوچستان و فرهیختگان و فعالان رسانه ای این استان یکصدا گردشگری استان را فریاد بزنند گویا راه میان بری را رفته اند که زودتر به سر منزل مقصود خواهند رسید.
او به کمپین معرفی جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان با شعار #سیستان_را_ببینیم_بلوچستان_را_بشنویم، اشاره نمود و اظهار داشت: هم اینک با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری ۳۱ استان در حال انتشار فیلم و عکسهایی از سیستان و بلوچستان در فضای مجازی هستیم اما تعدد و حجم تصاویر از مشکلات و گرفتاری ها و کاستی های این استان در فضای رسانه ای و مجازی به قدری بالاست که باید تلاش زیادی برای رفع این ذهنیت و تصویر نامناسب نماییم که در این راه به کمک همه مردم نیاز مندیم، بویژه اینکه خواهش می نماییم کمپین های خیریه یا گروه های خبری مطالبه گر برای جلب مشارکت مردم و بر انگیختن حس نوعدوستی از تصاویر نامناسب استفاده نکنند و ما را در اصلاح تصویر ذهنی هموطنان مان از سیستان و بلوچستان عزیز کمک کنند.
لاریجانی به بندهای مختلف طرح توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان اشاره نمود و اضافه کرد: انتشار فیلم و عکس در فضای مجازی یکی از ۲۵ بند برنامه تدوین شده برای معرفی استان است و اقداماتی نظیر تور آشناسازی برای خبرنگاران، بلاگر ها، تور اپراتورها و همین طور برگزاری ۱۵ شب فرهنگی سیستان و بلوچستان در استان های مختلف کشور، برگزاری جشنواره زمستانه و نوروزی، میزبانی از همایش ها و سمینار های وزارت خانه های مختلف در زاهدان و چابهار و چندین طرح تشویق سفر به سیستان و بلوچستان نیز در دست اقدام است.

منبع: