سایت انجمن عکاسی میراث فرهنگی رونمایی گردید

به گزارش آبنما کار سایت انجمن عکاسی میراث فرهنگی در گردهمایی اعضای این انجمن عصر دوشنبه ۳۱ تیر در کافه تماشاخانه ایرانشهر رونمایی گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی انجمن عکاسی میراث فرهنگی، در گردهمایی اعضای انجمن عکاسی میراث فرهنگی سایت این انجمن به نشانی chpsi.it رونمایی گردید.
مسعود زنده روح کرمانی رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسی میراث فرهنگی در این مراسم اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته تلاش شد تا ساختار و نظمی در انجمن برقرار شود و امور اداری و عضویت افراد دیجیتال شود. سایت انجمن عکاسی میراث فرهنگی در این راستا افتتاح شد و عضویت افراد از راه سایت انجام می شود و اعضای انجمن در سایت صفحه ای دارند که درخواست داریم اطلاعات خویش را درباره فعالیت ها، آثار، نمایشگاه ها و … در سایت تکمیل کنند.
وی بیان کرد: عصرانه عکاسی از برنامه های انجمن است که با همکاری سازمان نوسازی اراضی عباس آباد ۱۸ مرداد ماه در پل طبیعت برگزار می گردد. این برنامه در سه محور معماری و فضاهای شهر، طبیعت و چشم اندازهای طبیعت و مردم برگزار می گردد و اعضای انجمن می توانند جهت شرکت در این برنامه در سایت انجمن ثبت نام کنند.
رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسی میراث فرهنگی در ادامه اظهار داشت: تفاهم نامه ای بین انجمن و امور پایگاه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برقرار شده است که بر مبنای آن اعضای انجمن با معرفی انجمن می توانند از امکانات پایگاه های میراث فرهنگی استفاده و عکاسی کنند.
زنده روح کرمانی اضافه کرد: سال قبل تفاهم نامه ای بین انجمن عکاسی میراث فرهنگی و انجمن دوستی ایران و فرانسه به امضا رسید و بر طبق این تفاهم نامه همکاری هایی برای ثبت جهانی میراث ایران خواهیم داشت و کتاب مشترکی با همکاری انجمن عکاسی میراث فرهنگی و انجمن دوستی ایران و فرانسه تهیه خواهد شد.
علیرضا بای مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم اظهار داشت: کاری که عکاسان میراث فرهنگی انجام می دهند ثبت فرهنگ و تاریخ است و عکاسان میراث فرهنگی انتقال دهنده فرهنگ و تاریخ و تمدن از نسلی به نسلی دیگر هستند.
بای اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد تا با اعضای انجمن عکاسان میراث فرهنگی برای به تصویر کشیدن آثار فرهنگی تاریخی و جاذبه های گردشگری کشور همکاریهای لازم را انجام دهد. جاذبه های گردشگری بی نظیر و هم آثار فرهنگی تاریخی زیبایی داریم که می توان از دریچه دوربین عکاسی آنها را به علاقه مندان و عموم مردم معرفی نمود.
در این مراسم تعداد زیادی از اعضای انجمن عکاسی میراث فرهنگی و عکاسان، مدیران شرکت های تجهیزات عکاسی، معاون گردشگری سازمان نوسازی اراضی عباس آباد و مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.
اکبر عالمی، کامران عدل، سیف الله صمدیان، سیمون آیوازیان، علی قلم سیاه، اسماعیل عباسی، فرزاد هاشمی، جاسم غضبانپور، افشین بختیار، امیرعلی جوادیان و … در این مراسم حضور داشتند.

منبع: