تن به تن به گالری سلوک می رود

آبنما کار: تن به تن عنوان نمایشگاه طراحی معاصر است که به کیوریتوری حسین طادی و تکتم همتی از 14 تا 26 تیرماه در گالری سلوک برپا می شود.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، حسین طادی یکی از کیوریتورهای نمایشگاه طراحی لباس «تن به تن» اظهار داشت: نمایشگاه «تن به تن» از دل گفت و گوهای من و تکتم همتی شکل گرفت و با ایده پردازی و اجرای این پروژه تلاش نموده ایم که میان طراحی محض و طراحی لباس ارتباط برقرار نماییم. در این رویداد ۱۲ دست لباس توسط تکتم همتی طراحی و دوخته شده است و بعد از آن هنرمندان بر طبق فضای شخصی شان با تم مشترک تخریب با جوهر و گرافیت روی این لباس ها طراحی نموده اند.
وی اضافه کرد: با برگزاری این نمایشگاه می خواهیم کمک نماییم تا زمینه ای فراهم گردد تا درک بهتری از طراحی معاصر داشته باشیم. چیدمان نمایشگاه به شکلی است که هر هنرمند برای نمایش اثرش در گالری فضاسازی کرده است. مثلاً یکی از هنرمندان اثرش را در یک کمد قدیمی به نمایش درآورده است. یکی دیگر از هنرمندان نیز پنج متر طراحی در ادامه کارش نصب کرده است. در کنار هر اثر، دو طراحی نیز از هر هنرمند به نمایش درمی آید.
به گفته طادی، تمام لباس های این مجموعه با اینکه اثر هنری هستند، قابلیت این را دارند که بعنوان لباس مورد استفاده قرار گیرند. مهرنوش فولادین تمام طراحی های پوشیدنی این مجموعه را بر تن کرده و توسط محمد سرخ آبی از این پروژه عکاسی شده است. برای این مجموعه بروشوری توسط رضا باباجانی نیز طراحی و انتشار یافته است.
وی درانتها اظهار داشت: می خواهیم پروژه لباس های «تن به تن» را در سه اپیزود در شهرهای ایران و میلان ایتالیا برگزار نماییم.
در این نمایشگاه آثاری از مهدیه ابوالحسن، هدا اخلاقی، ساناز پسندیده، امین تیمار، عرفان جمشیدی، هستی جدی، شیرین جواهری، آذین رستمی، سوده کریمی، امیر محمدزاده، سحر نهاوندی نژاد و زهرا نیکورای به نمایش در می آید.
در استیتمنت این نمایشگاه که توسط ثنا ولدخانی نوشته شده، آمده است: «طراحی معاصر در مقام طراحی پارچه و لباس از مرزهای سنتی خود فراتر می رود. خطوط از کاغذ جدا شده، در فضا می چرخد، به روی پارچه می نشیند و به جهان مدیوم خود می افزاید.
استقلال انعطاف ناپذیر رسانه ها نمی تواند تا ابد صلب باقی بماند. طراحی دیگر در مرزهای یک کاغذ محدود نمی گردد و فشن از چارچوب ترندها و سلیقه ی بازار خارج می شود. زیبایی و برازنده گی به چالش کشیده می شوند و کارکردی بودن صنعت فشن رنگ می بازد. در اینجا تجسمی جدید از طراحی معاصر خلق می شود.
این نمایشگاه بازتاب دورانش است و ما شاهد لحظه حالا مان؛ تلاشی برای درک هنر در تعاملی اجتماعی. در این آثار بین رشته ای است که مفاهیم Drawing وDesign به هم نزدیک می شوند و از این هم گرایی نمی هراسد.»
نمایشگاه «تن به تن» از ۱۴ تا ۲۶ تیرماه در گالری سلوک انجام می شود. این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و در سایر روزها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ میزبان علاقه مندان خواهد بود. گالری سلوک در خیابان فرشته، خیابان تختی، کوچه یکم پلاک۱ واقع شده است.

منبع: