مبحث سومین جشنواره عکس هشت مشخص شد

به گزارش آبنما کار سومین جشنواره سراسری عکس هشت با مبحث شادی برگزار می گردد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی جشنواره عکس «هشت»، وجیه اله شیرمحمدی دبیر جشنواره عکس تلفن همراه «هشت»، شادی را رویکرد اصلی سومین دوره این جشنواره دانست و اظهار داشت: تأثیر عمیق مدرنیته بر زندگی شهری از یک سو و افزایش هزینه های اقتصادی خانواده ها از جانب دیگر، جامعه را بیشتر از هر زمان دیگری به شادی و نشاط نیازمند کرده است.
وی افزود: این مورد در فرمایشات بزرگان دینی ما هم همیشه مورد تاکید بوده است. بعنوان نمونه، امام رضا (ع) می فرمایند: پس از انجام واجبات، کاری بهتر از ایجاد شادمانی برای مؤمن نزد خداوند نیست. به همین جهت در دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفتیم «شادی» را محور اصلی سومین دوره این رویداد فرهنگی هنری اعلام نماییم.
دبیر این جشنواره اظهار داشت: جشنواره تصاویر موبایلی «هشت» طی دوره های قبلی با استقبال شایسته هنرمندانی از ۹۰ شهر ایران همراه بود و در مجموع بیشتر از ۲۰۳۶ عکاس هنرمند با بیشتر از ۲۰ هزار عکس در این رویداد شرکت کردند.
شیرمحمدی افزود: کتاب های دو دوره نخست جشنواره که ۱۵۰ عکس برگزیده را شامل می شود، در تیراژ هزار نسخه چاپ شدند و در اختیار برگزیدگان و علاقه مندان به هنر عکاسی قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: داوری عکس ها در دو دوره گذشته توسط آقایان سیف الله صمدیان، اسماعیل عباسی، کیارنگ علایی، ساعد نیک ذات و محسن زین العابدینی انجام شد و در این دوره هم تلاش داریم سطح تیم انتخاب و داوری را حفظ نماییم.
دبیر جشنواره عکس «هشت» اضافه کرد: همینطور تلاش می نماییم با جذب حامیان مالی بیشتر، میزان جوایز نقدی جشنواره را ارتقا ببخشیم.
به گفته شیرمحمدی، در ادوار قبلی جشنواره «هشت»، علاوه بر وزارت ارشاد و بنیاد امام رضا (ع)، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سازمان فضای مجازی سراج، باغ موزه قصر و فرهنگسرای ارسباران از جشنواره حمایت کرده اند.
وی در انتها اظهار داشت: فراخوان سومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» بزودی و همزمان با دهه کرامت و در روزهای میلاد حضرت رضا(ع)، از جانب شرکت نقش رویایی بهشت منتشر می شود و از راه تارنمای https: //royayebehesht.ir در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.