مدیر گالری به مهر خبر داد: سفر به بامداد کیارستمی به ایوان رسید، بزرگداشتی برای هنرمند

به گزارش آبنما کار مدیر گالری ایوان از برگزاری سومین سالانه بزرگداشت عباس کیارستمی در چارچوب نمایشگاه سفر به بامداد با نمایش آثاری از این هنرمند فقید و تعدادی از هنرمندان عکاس جوان در گالری اطلاع داد.

حوری قویمی مدیر گالری ایوان درباره برگزاری برنامه ای سالانه با محوریت عباس کیارستمی، به خبرنگار مهر اظهار داشت: به غیر از علاقه شخصی خودم، حدود سه سال است تصمیم گرفتم از تاریخ تولد تا فوت عباس کیارستمی در گالری ایوان نمایشگاه عکس و بزرگداشتی را برای ایشان برگزار کنم و این در واقع ادای دینی است که از سوی خودم و جامعه تجسمی انجام می دهم. بنابراین سه سال است همزمان با سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، نمایشگاه هنری در یاد وی در گالری ایوان برگزار می کنیم؛ در سال اول نمایشگاه «یک تکه زندگی» را با آثاری از ۷۷ هنرمند پیشکسوت و جوان داشتیم که به علت همزمانی با ۷۷ سالگی این سینماگر، آثار تعداد ۷۷ هنرمند انتخاب شدند. در سال دوم، نمایشگاه «تک درخت» شامل تصاویر عکاسان به یاد عکس معروف تک درخت کیارستمی با همکاری سیف الله صمدیان، ابراهیم حقیقی و نادر داوودی برگزار کردیم. همینطور کتاب هر دو نمایشگاه توسط گالری ایوان به چاپ رسیده است.
وی درباره نمایشگاه امسال هم بیان کرد: برای امسال هم نمایشگاهی با عنوان «سفر به صبح» با آثاری از حدود ۷۰ عکاس جوان تر، آوانگاردتر و نوظهورتر عرصه هنر در چارچوب مولتی مدیا در گالری به نمایش در می آید که شامل آثار ویدئوآرت، فیلم، اینستالیشین و … می شود. در کنار این آثار، برخی از تصاویر استاد عباس کیارستمی هم به معرض نمایش گذاشته می شود.
مدیر گالری ایوان در ادامه اظهار داشت: برنامه بزرگداشت امسال در سه بخش برگزار می شود که با عنایت به تفکیک فضاهای موجود در گالری اجرا می شود؛ بخش اول شامل نمایش آثار کمتر دیده شده عباس کیارستمی است. بخش دوم شامل آثار عکاسان سینمایی خواهد بود و بخش سوم شامل آثار هنرمندان جوان و مستقل تجسمی است که در چارچوب ویدئوآرت، چیدمان و عکس به نمایش در می آید. امیدوارم سال آینده و هر سال هم بتوانم این برنامه را با تفاوت هایی اجرا کنم و در این راه بتوانم راهگشایی برای برگزاری بزرگداشت اساتید هنر باشم که هر کدام به گردن هنر ایران حق دارند.
قویمی در انتها تصریح کرد: با شروع نمایشگاه از جمعه ۳۱ خردادماه، هر دو شب یک مرتبه، فیلم های عباس کیارستمی به صورت کامل در گالری به نمایش در می آید.
به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، سومین سالانه بزرگداشت عباس کیارستمی در چارچوب نمایشگاه «سفر به صبح» توسط گالری ایوان و با همراهی انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران از ۳۱ خرداد تا ۱۴ تیرماه در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مریم شرقی، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، ابتدای خیابان لسانی، بن بست حمید، شماره یک برگزار می گردد.