یک مقام مسؤول فرانسوی: هنر روابط ایران و فرانسه را می تواند تقویت کند

به گزارش آبنما کار سیلویا بارتلومی، رئیس شورای منطقه ای در جنوب فرانسه است که ۱۲ ناحیه را مدیریت می کند. او تاکنون به ایران سفر نکرده اما آنرا سرزمین اسرارآمیزی می داند که داستان های هزار و یک شب را به خاطر می آورد.
بارتلمی که معاون دپارتمان “اوباین” معروف به شهر سفال و سرامیک در فرانسه است، در بازدید از نمایشگاه جاده ابریشم که با حضور هنرمندان ایران و ازبکستان در این کشور برگزار شده است، درباره گام هایی که برای نزدیک تر شدن روابط این کشورها و فرانسه می توان برداشت به ایسنا اظهار داشت: زبان های مختلفی در دنیا وجود دارد که هنر از آن جمله است. هنر زبان مشترک دنیا است و هیچ حد و مرزی ندارد و از راه آن مردم می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هنر، بخصوص سفال و سرامیک، می تواند پل ارتباطی ایران و فرانسه باشد.
معاون استاندار اکس مارسی پرووانس افزود: در سطح ملی شاید نتوانم کار زیادی برای تقویت روابط ایران و فرانسه انجام دهم اما در سطح منطقه ای می توان کارهایی شبیه برگزاری این نمایشگاه را با حضور هنرمندان انجام داد.
بارتلمی اظهار داشت: ایران به لحاظ تاریخ و هنرهایی چون سفال همیشه کشور مهمی بوده است. منطقه اوباین هم از این نظر منطقه با اهمیتی در فرانسه است که می توان روی این اشتراکات کار کرد. از ایران هنرهای زیادی به جهان انتقال یافته، می توانیم با هنرمندان آن بخصوص در سفال و سرامیک تبادل اطلاعات داشته باشیم.
نمایشگاه جاده ابریشم به همت گروهی از معماران، هنرمندان و جامعه هنری فرانسه بعد از چند سفر به ایران و کشورهای جاده ابریشم در جنوب این کشور برگزار شده است که هنرمندانی از ایران و ازبکستان در آن حضور دارند. این نمایشگاه در مرکز سفال و سرامیک فرانسه، شهر اوباین برگزار شده که در جریان آن سفال و سرامیک ایران هم ارائه شد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4