افتتاح نخستین سمن سرای میراث فرهنگی اردبیل در خانه تاریخی سید هاشم ابراهیمی

آبنما کار: با حضور مسئولین استانی و کشوری نخستین سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خانه تاریخی سید هاشم ابراهیمی راه اندازی شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، در این مراسم حسین اربابی، معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد یکی از بازوان اصلی دولت در برگزاری برنامه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و برنامه های عام المنفعه به حساب می آیند و باید در کنار دولت باشند.
وی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد باید عمده وظایف سازمانها را انجام دهند و نقش سازمان هم در قبال این پشتیبانی از این تشکل ها و سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد تشکل ها است. تمام سازمانهای مردم نهاد در کنار سازمان میراث فرهنگی و همگام با سازمان باید فعالیت بکنند.
معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: آموزش و توانمند سازی تشکل ها باید در رأس اهم برنامه های این سازمان ها باشد و این توانمند سازی هم باید از جانب خود تشکل ها صورت بگیرد.
در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اشاره کرد: ۱۹ سازمان مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان اردبیل فعالیت می نمایند که این می تواند به رونق گردشگری، صنایع دستی و حفظ حراست از میراث فرهنگی این استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

فلاحی اضافه کرد: جوان گرایی و استفاده از ذهن خلاق و ایده های ابتکاری آنان، خصوصاً ظرفیت و فعالیت تشکل های مردم نهاد در حوزه های تخصصی خود می توان رمز توسعه گردشگری استان در حوزه های مختلف باشد.

وی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد به سبب ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه می توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند که با آموزش و بستر سازی های فرهنگی منجر به تولید سرمایه های اجتماعی می شوند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل اظهار داشت: نخستین سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راه پیشبرد اهداف حوزه های گردشگری استان اردبیل افتتاح شده است.

منبع: