لطمه ۳۸ میلیاردی سیل به بناهای تاریخی همدان

آبنما کار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: طی بارندگی های اخیر 38 میلیارد و 800 میلیون ریال به بناهای تاریخی همدان خسارت وارد شد.
علی مالمیر در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: بارش های اخیر سبب شد برخی از ابنیه تاریخی دارای ارزش 60 تا 70 درصد گرفتار لطمه شوند.
وی اعلام نمود: طی بارش های متوالی در ایام 11 و 12 فروردین، برخی از ابنیه دارای ارزش استان گرفتار آبگرفتگی های جزیی و کلی شدند که نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه تنها یخدان میرفتاح ملایر گرفتار خسارت کلی شده است، اظهار نمود: به بناهای تاریخی دیگر استان به صورت جزیی لطمه وارد شده است.
مالمیر تصریح کرد: چکه کردن آب از سقف و یا ورود رطوبت به داخل بنا همچون لطمه های جزیی به بعضی از بناهای خسارت دیده است که باید مجدد عایق آنها تعویض شود.
وی درباره بنای پل زرامین نهاوند اظهار داشت: آن بخش از پل زرامین که تاریخی است، لطمه ندیده بلکه تنها دیوارهای بیرونی آن خسارت دیده که اداره راهداری آنها را ترمیم می کند.
مالمیر اظهار نمود: میزان خسارات وارده، به ستاد مدیریت بحران اعلام شده است که در صورت تأیید از اعتبارات ملی و استانی استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان درانتها اشاره کرد: مرمت تمام آثار تاریخی آزار دیده در اولویت میراث فرهنگی قرار دارد.