جوایز جشنواره بریستول انگلستان برای عکاسان ایرانی

به گزارش آبنما کار عکاسان ایرانی در جشنواره عکس بریستول انگلستان جوایزی را کسب کردند.
به گزارش آبنما کار به نقل از مهر به نقل روابط عمومی دفتر فیاپ در ایران، در جشنواره بریستول انگلستان عکس «راه اشتباه» از حسین زارع عنوان بهترین عکس خلاقه و مدال طلای GPU را از آن خود کرد. همینطور تصاویر «شب نشینی» از امین دهقان و «محافظ» از حسین زارع موفق به دریافت تقدیر جشنواره شدند.
در این رویداد که زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) در بخش های مختلف جشنواره شامل حسین زارع، امین دهقان، جواد رضایی، مهدی زابل عباسی، امیرحسین هنرور، حمید رضا هلالی، رضا عاملی پور، سحر حاجی غنی زاده، علی سامعی و مرجان تقی پور فهندری پذیرفته شدند.
فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که بعنوان تنها موسسه بین المللی در زمینه عکاسی از سوی یونسکو به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تابحال واسطه ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون بعنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیشتر از ۹۰ موسسه ملی در ۵ قاره می رسد. فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که هم اکنون نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» است.