عباس مجیدی با مهر مطرح کرد: انجمن هنرمندان مجسمه ساز نسبت به جشنواره تجسمی فجر منفعل است

آبنما کار: رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران معتقد می باشد این انجمن چون یک نهاد مرجع شمرده می شود، حضور مستقل تری را در جشنواره هنرهای تجسمی فجر طلب می کند.

عباس مجیدی رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم مثل سایر جشنواره ها شور، شوق و حرکتی بین هنرمندان و مخاطبان به وجود می آورد و می تواند فرصتی برای بیان اندیشه ها و نمایش خلاقیت های هنری باشد و چنانچه این مهم محقق شود موجب مباهات خواهد بود.
وی نگاه انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران را نسبت به این جشنواره، نگاهی منفعل دانست و اظهار داشت: دلیل منفعل بودن انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران نسبت به این رویداد صرفاً به سبب احساسی است که در نبود استقلال در سیاست گذاری های کلان در این رویداد می بیند و از آنجائیکه انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، یک نهاد مرجع شمرده می شود که در حوزه تخصصی هنر و مجسمه سازی پاسخگوی اعضای خودش است، حضور مستقل تری را در چنین رویدادی طلب می کند که البته این مساله را در بی ینال مجسمه سازی جستجو می کند و شاید این عامل سبب شده تا جذابیت بیشتری برای اعضای انجمن داشته باشد.
رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران اشاره کرد: به هر حال امسال شاهد اتفاقات جالبی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر بودیم و حضور پرشور هنرمندان و دعوت از گالری ها، نشان از وقایعی متفاوت تر دارد که جای امیدواری است.
وی اظهار نمود: نباید فراموش شود ماهیت جشنواره ها به واسطه نوع سیاست گذاری هایشان محدودیت هایی را برای هنرمندان به وجود می آورد که قسمتی از این محدودیت ها اجتناب ناپذیر است چراکه حتی در بی ینال جهانی چون ونیز باز شاهد چنین وضعیتی هستیم که تفکرات حاکمیتی غلبه دارد.
مجیدی درانتها اظهار داشت: وجود جشنواره هایی نظیر هنرهای تجسمی فجر غنیمت است که باید بعنوان یک فرصت دیده شود و کوشش برای هر چه بهتر شدن آن، وظیفه هنرمندان باز است.