دبیر ستاد خدمات سفر خبر داد: تغییر سیاست مدرسه خوابی در نوروز

به گزارش آبنما کار دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی در کشور اظهار داشت: تلاش بر این است تا در روزهای نوروز از امکانات اقامتی موجود در آموزش و پرورش به هنگام نیاز و به تشخیص استاندارها استفاده گردد.
تیموری در حاشیه جلسه شورای اداری خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به نگرانی و گلایه مندی صاحبان واحدهای اقامتی از عرضه خدمات اقامتی توسط آموزش و پرورش، اظهار نمود: یکی از مسائلی که در حوزه گردشگری وجود دارد مبحث مکان های اقامتی غیر مجاز است که بعضاً در آموزش و پرورش، سالن و باشگاه ها، چادر در پارک ها و خانه های فاقد مجوز دیده می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سفر مردم کشور عوض شود، اضافه کرد: بیشتر سفرهایی که صورت می گیرد به صورت انفرادی و بدون برنامه ریزی قبلی است، تا زمانیکه چنین نگاهی وجود داشته باشد خدمات سفر به دست افرادی می افتد که فعال واقعی حوزه گردشگری نیستند.
تیموری افزود: امسال به جهت اینکه مشکل مطرح شده تا حدودی حل شود با آموزش و پرورش صحبت شده و قرار بر این شد تا جایی که امکان دارد از واحدهای اقامتی موجود در شهرها استفاده گردد.
وی بیان کرد: سفارش ما به گردشگران هم بر این است که در تعطیلات از واحدهای اقامتی مجاز استفاده کنند چراکه این واحدها از استانداردهای لازم برخوردار بوده و در شأن و منزلت آنها است.
معاون گردشگری با اشاره به وجود اقامت گاه های رسمی ارزان قیمت، اظهار داشت: از معلم ها هم درخواست می شود به جای اقامت در کلاس های درس، از این واحدهای اقامتی ارزان قیمت و استاندارد استفاده کنند.