اروپا به ایران برمی گردد؟

آبنما کار: منابع آماری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افت سفرهای گردشگران اروپایی به ایران خبر می دهند اما نمایشگاه های سفر و گردشگری در جهانی که هر روز حلقه تعامل با ایران را تنگ تر می کند فرصتی است برای جبران افتی که در یک سال قبل گریبان سفرهای اروپایی ها را به ایران گرفته است.
نمایشگاه BIT میلان که از روز یکشنبه در ایتالیا برگزار شده بگفته بیشتر از ۹۱.۶ درصد شرکت کنندگان آن، یکی از با اهمیت ترین رویدادهای گردشگری جهان شمرده می شود. بازار سفری که اروپایی ها و به ویژه ایتالیایی ها آنرا فرصتی ایده آل برای برنامه ریزی مسافرت های یک سال پیش رو می دانند. این نمایشگاه قدمتی ۳۹ ساله دارد، ایران به واسطه ارزشی که این بازار اروپایی دارد، بیشتر از یک دهه است که حضور خود در آنرا با وجود فشارهای سیاسی و اقتصادی حفظ نموده است.
ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه توگردانان ایران، که حالا در این نمایشگاه حضور دارد، با اشاره به اهمیت بازارهای اروپایی برای ایران، به ایسنا اظهار داشت: در نمایشگاه ۲۰۱۹ هفت غرفه به آژانس ها و یک غرفه دیگر به صنایع دستی ایران اختصاص داده شده است. در اولین روز برگزاری، امیرمسعود میری، سرکنسول ایران در ایتالیا از این نمایشگاه بازدید نمود. استقبال بازدیدکنندگان از ایران تا کنون خوب بوده است. تمام تلاش ما بر این است که افت سفر گردشگران اروپایی در فصل پاییز را جبران نماییم و امیدواریم در این تلاش موفق شویم.
او، ایتالیا را یکی از بازارهای سنتی و پر رونق ایران معرفی نمود و اضافه کرد: در میان کشورهای اروپایی، بیشترین تورهای گردشگری به ترتیب از آلمان، ایتالیا و فرانسه به ایران وارد می شوند. این موجب خوشی و افتخار خواهد بود که موفق شویم ایران را بعنوان کشوری امن به گردشگران اروپایی معرفی نماییم.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، با آنکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش مسافرت اتباع خارجی به ایران در ۹ ماه اخیر آگاهی داده و رشد آنرا ۵۶ درصد اعلام نموده اما بنا بگفته تورگردانان ایرانی، سفر گردشگران اروپایی در یک سال اخیر با افت همراه بوده است. این را آمارهای انتشار یافته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باز تأیید می کند که در این مدت بیشترین رشد سفرها از کشورهای همسایه بوده است. تورگردان های ایرانی با حضور در نمایشگاه های گردشگری فرانسه، فنلاند، اتریش، اسپانیا، ایتالیا و آلمان امیدوارند اروپا را از التهاب های سیاسی خارج کرده و سفر گردشگران قاره سبز به کشورمان را دوباره رونق بخشند.
نمایشگاه BIT تا سه شنبه ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن ماه) در شهر میلان ادامه دارد. اولین روز این نمایشگاه به بازدیدهای عمومی و دو روز دیگر آن به دیدارهای تخصصی، اختصاص داشته است. در گزارش های این نمایشگاه آمده است که این رویداد بیشتر از سه دهه، محلی برای برگزاری جلسه های تخصصی بین تصمیم گیران، کارشناسان و خریداران گردشگری بوده که مناطق جغرافیایی کشورهای شرکت کننده در آن باز بالاترین نرخ رشد اقتصادی را داشته اند.