در دیدار مونسان آیت الله نوری همدانی: باید میراث تاریخی و فرهنگی خویش را به جهان معرفی نماییم

به گزارش آبنما کار آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: باید میراث تاریخی و فرهنگی خویش را به جهان معرفی کنیم؛ خیلی از کشورها از راه معرفی آثار در کشورهای خود درآمد بالایی دارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وی با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به مردم در حوزه های مختلف عنوان کرد: مردم باید آثار خدمات مسئولان را در سفره های خود ببینند.
آیت الله نوری همدانی در مورد تلاش های گردشگری و فعالیت های انجام شده اضافه کرد: گردشگری مساله مهمی است و در قرآن کریم و احادیث هم به اهمیت سفر اشاره شده است، مسافرت به مناطق مختلف و آشنایی با فرهنگ و شرایط اقتصادی و سیاسی دیگر نقاط، از سفارش های مهم در اسلام است.
این مرجع تقلید شیعه تصریح کرد: باید میراث تاریخی و فرهنگی خویش را به جهان معرفی کنیم؛ خیلی از کشورها از راه معرفی آثار در کشورهای خود درآمد بالایی دارند.
وی خاطرنشان کرد: در ایران آثار باستانی زیادی وجود دارد که با معرفی آن می توان به سرمایه و درآمد خوبی دست یافت و باعث رونق اقتصادی شد.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: ایرانی ها اهل هنر و فرهنگ هستند و در طول تاریخ هیچ گاه زیر بار ستمگران و ظالمان نرفته اند.
وی ادامه داد: دشمنان و در رأس آنها آمریکا، کینه ای دیرینه از ایرانی ها دارد و به واسطه این کینه، مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده اند با اینکه به اهداف خود نرسیده اند.
این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: این مردم همواره در صحنه های مختلف بوده اند و هیچ قدرتی قادر نیست به نظام جمهوری اسلامی روبرو شود.
وی تصریح کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن حضور گسترده خواهند داشت همان گونه که در طول تاریخ انقلاب اسلامی از خود ایثار و جان فشانی نشان داده اند.