شهر رنگین کمانی

آبنما کار: ایدالگو یکی از ۳۱ ایالت مکزیک و شهر پاچوکا مرکز این ایالت است که چند سالی است به یکی از نقاط گردشگری تبدیل گشته است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا- منطقه خراسان، گروهی از هنرمندان گرافیتی به سفارش ی مسئولان شهر تصمیم گرفتند محله ی کارگر نشین به نام پالمیتاس شهر «Germen Crew» در مکزیک را به شکل رنگین کمان در بیاورند.

این منطقه مسکونی بر فراز تپه ای در این شهر قرار گرفته است به همین خاطر خانه های زیبا و رنگارنگ آن از فاصله ی دور هم مشخص است؛ رنگ آمیزی این خانه ها سبب شده است که نام شهر پاچوکا بر سر زبان ها بیافتد و گردشگران زیادی را برای دیدن این خانه های رنگین کمانی به شهر پاچوکا بکشاند.

بیشتر از ۲۰۹ خانه در این منطقه مسکونی با رنگ های شاد و زنده رنگ آمیزی شده تا در کنار هم رنگین کمان بزرگی را به تصویر بکشد، این اثر هنری یکی از بزرگ ترین نقاشی های خیابانی است که در یک شهر به اجرا درآمده است و برای آن حدود دو ماه و نیم زمان صرف و بیشتر از دوهزار لیتر رنگ استفاده شده است.

رنگ آمیزی خانه های این محله کارگر و فقیرنشین سبب شده آمار جرم و جنایت به میزان قابل توجهی در این شهر کاهش پیدا کند و کوچه ها و خیابان های این شهر غرق در شادی شده اند.

علاوه بر این محله ی رنگین کمانی، طبیعت گردی، موزه گردی و… هم موجب جذب توریست به این شهر شده است. شهر پاچوکا توسط کوهستان های نفس گیر و طبیعت فوق العاده زیبا احاطه شده است و همین طور وجود پارک های بسیار زیبا در سرتاسر ایالت ایدالگو اوقات خوشی را برای گردشگران در این شهر فراهم می آورد.

دو دره ی « Llano Grande» و « Valle de los Enamorados» در کنار پارک ال شیکو قرار گرفته اند و با طبیعت بکری که دارند جای مناسبی برای کوهنوردی، قایق سواری و کمپینگ هستند و این طبیعت مطمئنا شما را غافلگیر خواهدنمود.

در مسافرت به شهرهای مختلف با بازدید از موزه‎های آن شهر می توان به بهترین شکل با فرهنگ و تاریخ آن منطقه و شهر آشنا شد؛ شهر پاچوکا شهری تاریخی است بنا بر این موزه های بسیار عالی و جالبی دارد پس بهتر است از بازدید موزه های این شهر غافل نشوید.

بازدید از مجموعه ی کارتل د آرت (Cuartel de Arte) را برای آغازین موزه گردی به شما پیشنهاد می کنیم؛ این مجموعه هنری و فرهنگی در واقع شامل سه موزه، یک گالری هنری، یک کتاب خانه و چند اثر معماری وهنری بوده که یکی از جذاب ترین جاذبه های پاچوکا است.

پس از بازدید از مجموعه ی کارتل د آرت (Cuartel de Arte) می توانید با بازدید از موزه معدن شهر سفری کوتاه به تاریخ پرفراز و نشیب شهر پاچوکا داشته باشید.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر پاچوکا سایت ها و محوطه های باستانی اطراف شهر است، این محوطه های باستانی در فاصله نزدیکی از شهر قرار دارند و در یک روز می توان از آنها بازدید کرد.

«Xihuingo» یکی از جذاب ترین ویرانه های باستانی این شهر است که بعضی از مهم ترین آثار تیو تیوکان در آن قرار دارد که در فاصله ی یک ساعتی با پاچوکا است.

Huapalcalco منطقه بعدی است که در باور آزتک ها جایگاه مرد فانی است که بعدها به خدای آزتک ها تبدیل می شود و علاوه بر این دو منطقه، محوطه باستانی تولا، پایتخت باستانی امپراطوری تولتک با شهر پاچوکا فقط دو ساعت فاصله دارد.