در آستانه جشن صد سالگی؛ کتاب تاریخ هنرستان موسیقی منتشر می شود، رونمایی از تمبر

به گزارش آبنما کار همزمان با برگزاری جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران در تالار وحدت از کتاب تاریخ صد ساله و تمبر این مجموعه آموزشی هم رونمایی خواهد شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، همزمان با برگزاری جشن صد سالگی هنرستان موسیقی تهران در تالار وحدت که روز ۲۷ دی ماه میزبان شرکت کنندگان خواهد بود، از کتاب تاریخ صد ساله این مجموعه و تمبر «صد سالگی» رونمایی می گردد.
در این برنامه قدیمی ترین هنرجویان، پرسابقه ترین استادان و مدیران موثر ادوار مختلف این هنرستان به اجرای برنامه می پردازند. ضمن اینکه فارغ التحصیلان ادوار هنرستان موسیقی تهران هم روزهای ۲۲ و ۲۴ دی ماه هم مجموعه کنسرت هایی را پیش از برگزاری جشن اصلی برپا می کنند.
مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد در آستانه برگزاری جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران اظهار داشت: صد ساله شدن هنرستان موسیقی تهران نشان داده است که مردم ایران چه فرهنگ و اصالتی دارند. ما باید به آموزش درست و اصولی هنر در کشور دقت کنیم و به نهادهای با اصالتی که در طول یک قرن یا بیشتر توانسته اند این ماموریت خطیر را پیش ببرند، احترام بگذاریم. وقتی دست اندرکاران برگزاری جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران لیستی از فارغ التحصیلان، استادان و همکاران هنرستان ارائه دادند با نام های بسیار درخشانی مواجه شدم که امروز جزو ستاره های سپهر هنر ایران هستند.
وی اضافه کرد: فارغ التحصیلان هنرستان موسیقی کمتر عضو گونه ­های متنزل موسیقی شده و همه در سطحی حرفه ­ای مشغول به فعالیت هستند. این نشان داده است که وقتی سنگ بنای درستی هست، وقتی فکر و تدبیری در کار است، محصول این باغ هم محصول شیرین و گوارایی است پس باید داشتن چنین باغی را پاس بداریم و به هم تبریک و شادباش بگوییم که یک باغ ثمربخش داریم. صد سالگی بطور قطع اتفاقی غرورانگیز برای هنرستان موسیقی تهران خواهد بود.
جشن صدسالگی «هنرستان موسیقی تهران» به همت برخی از فارغ التحصیلان دوره های مختلف هنرستان موسیقی تهران با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای معاصر، دفتر آموزش و توسعه فعالیت­های هنری و بنیاد رودکی برگزار می گردد.