انصراف از ساخت سافاری پارک خرم آباد

به گزارش آبنما کار استاندار لرستان از منصرف شدن سرمایه گذار سافاری پارک خرم آباد از اجرای طرح اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه بررسی پروژه های کلیدی حوزه گردشگری استان به طرح سافاری پارک در خرم آباد هم اشاره نمود و اظهار داشت: این طرح بر مبنای پیشنهاد یک سرمایه گذار عنوان شد و ما حمایت و همکاری لازم را داشتیم و مجوزهای اولیه صادر شد. سرمایه گذار واگذاری حدود ۳۰ هزار هکتار زمین را درخواست کرده بود و باید در سطح ملی مطرح شود در این راستا چندین جلسه در تهران برگزار گردید اما به علت شرایط جدید اقتصادی و نوسان قیمت ها، وی از این کار منصرف شد.
وی با اشاره به اینکه امروز هشت طرح مهم در این حوزه بررسی شدند، اظهار نمود: این طرح ها شامل هتل سازی و تولید مجتمع ها بودند که بررسی گردید. بخشی از این طرح ها مشکلات قدیمی و تاریخی دارند و کار بعضی از این طرح ها پیچیده است اما به دنبال حل آنها هستیم.

خادمی بیان کرد: برخی دیگر از طرح ها روال عادی خویش را طی می کنند و امیدواریم بتوانیم طبق زمان بندی، تعدادی از این طرح ها را در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسانیم. مهمترین نکته این است که اگر هم تمام این طرح ها به بهره برداری برسند متناسب با نیاز استان در حوزه گردشگری نیست.
وی از بخش خصوصی خواست که در حوزه گردشگری استان ورود کرده و سرمایه گذاری کنند.
خادمی اظهار داشت: مدیران دستگاه های نظارتی، مردم، گروه های اجتماعی و سیاسی، نهادهای مردمی و مدنی و تمامی اقشار جامعه باید از سرمایه گذار حمایت کنند. روند سرمایه گذاری در استان مشکل دارد برای همین پشتیبانی از سرمایه گذار باید به یک جریان یا مطالبه اجتماعی تبدیل گردد و دستگاه ها به جای مانع تراشی بخش خصوصی را حمایت کنند. انتظار می رود فضای عمومی و اجتماع جریان سرمایه گذاری را حمایت کند تا نهایتا در حوزه اشتغال هم تاثیر خوبی داشته باشد.
سید امین قاسمی، ‎مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان هم از بررسی هشت طرح گردشگری کلیدی در استان اطلاع داد و اظهار داشت: یکی از این پروژه ها دهکده گردشگری مخملکوه است که الان این پروژه فعال بوده و بخش های اقامتی و سفره خانه سنتی آن در حال تکمیل نهایی است.
وی بیان کرد: پیش بینی می گردد این فاز تا اواخر بهمن جاری به بهره برداری برسد، تابحال معبر و رمپ ورودی و خروجی آن توسط اداره کل راه و شهرسازی اجرا نشده است.
‎مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به طرح گردشگری سد حوضیان هم اشاره نمود و اظهار داشت: مطالعات مجموعه توسط این اداره انجام شده و به تایید کارگروه گردشگری هم رسیده است. پروژه هتل صدف هم یکی دیگر از پروژه های کلیدی حوزه گردشگری می باشد. این طرح هم فعال بوده و در حال تکمیل شدن است. ساخت هتل شاپورخواست هم همچون این طرح هاست که الان فعال بوده و در حال تکمیل شدن است.
‎این مسئول، تعیین تکلیف نشدن مراحل واگذاری هتل بام خرم آباد به سرمایه گذار جدید را همچون مشکلات این پروژه عنوان نمود و اظهار داشت: همینطور عدم واریز جریمه ماده ۱۰۰ مربوط به پروژه و تسهیلات مورد نیاز توسط بانک عامل به علت اجاره ای بودن محل اجرای طرح از موانع آن است.
‎وی افزود: آسفالت جاده مجتمع گردشگری عطرستان هم نیاز به پیگیری دارد که باید توسط شهرداری و راهداری اقدامات لازم صورت گیرد.