به خوانندگی مهدی امامی همنوازان خاموش نوروز صبا را منتشر نمودند

آبنما کار: آلبوم نوروز صبا کاری از گروه موسیقی همنوازان خاموش به خوانندگی مهدی امامی در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفت.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، آلبوم «نوروز صبا» کاری از گروه موسیقی «همنوازان خاموش» و خوانندگی مهدی امامی است که اخیرا توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفت.
در این آلبوم مهدی امامی خواننده، محمد مظهری نوازنده کمانچه، آرش سعیدیان نوازنده عود، آرمین جوانبخت نوازنده سنتور، هامان منصوری نوازنده تار، بامدادان فتوحی نوازنده تمبک و زکریا یوسفی نوازنده دف بعنوان نوازنده حضور دارند.
در توضیح این آلبوم آمده است: «آواز محور بودن، اندیشه ی اصلی شکل گرفتن آلبوم نوروز صبا است؛ آوازی که اهتمام شده، چه در طراحی فضای مُدال، چه ارتباط با شعر و چه اجرای زنده همراه با ساز یکپارچگی خودرا حفظ کند. مانند قطعات ضربی، ساز و آواز این آلبوم باز به صورت زنده و گروهی ضبط شده و به سبب اینکه ضبط آواز در فضایی روستایی در خانه صورت گرفته است گاه صداهای محیط از دور شنیده می شوند.
مقدمه آلبوم در دستگاه همایون و برمبنای ریتمی تولید شده که امروزه بیشتر در موسیقی مناطق کُردنشین خاورمیانه یا درمیان صوفیانِ این منطقه بیشتر شنیده و شناخته شده است. در تصنیف ها، چنان که باید، ملودی پردازی کاملاً با عنایت به فضای ابیات تولید شده است: چه در معنی، چه در ریتم و سرعتِ کلمات و چه فضای معنایی. در آهنگسازیِ تصانیف تلاش شده است تغییرات مُدال یا انتخاب و تغییر سرعت یا الگوهای ریتمیک تا حدّ امکان در رابطه با روند حرکت کلام و مفهوم در شعر باشد و نه فقط ملودی پردازیِ سلیقه ای.»