پوریا علیزاده در گفتگو با مهر: حوالی من راهی اروپا می شود، همکاری نقاشان ایرانی و خارجی

آبنما کار: حوالی من نمایشگاه  گروهی از آثار نقاشان ایرانی، ژاپنی، پرتغالی و نروژی است که مقرر است با تعامل بیشتر در لندن یا نروژ هم برگزار گردد.

پوریا علیزاده برگزارکننده نمایشگاه «حوالی من» که این روزها در گالری نگر میزبان علاقمندان است به خبرنگار مهر اظهار داشت: در این نمایشگاه ۳۶ تابلوی نقاشی با ابعاد مختلف از ۱۱ هنرمند ایرانی، ژاپنی، پرتغالی و نروژی به نمایش درآمده است که عموما با تکنیک میکس مدیا خلق شده اند.
وی که با ارائه ۲ اثر از شرکت کنندگان نمایشگاه هم به حساب می آید درباره مبحث این نمایشگاه بیان کرد: آثار به سبک و سیاق شخصی هنرمندان است و بیشتر بر مبنای حس و حال درونی شان خلق شده است و بنابراین هم مبحث خاصی را دنبال نمی کنند. در حقیقت هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه با حفظ جذابیت های بصری دنیای خویش را برای مخاطب تعریف کرده اند.
برگزارکننده نمایشگاه «حوالی من» با تاکید بر اینکه حوالی من به معنای درونیات است و به سبک یا مبحث خاصی اشاره ندارد، اظهار نمود: چیدمان ۳۶ اثر به نمایش درآمده در نمایشگاه به گونه ای انجام شده است که پیوستگی میان کارها دیده شود.
وی درباره فروش آثار نمایشگاه «حوالی من» هم خاطرنشان کرد: آثار این نمایشگاه علیرغم نمایش، به فروش هم گذاشته شده است و قیمت آثار هنری بر مبنای ابعاد، تکنیکی که کار شده و هزینه ای که هنرمند برای خلق آن صرف کرده است، از ۷۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
علیزاده درباره تعامل با هنرمندان خارجی و ارائه آثارشان در کنار آثار نقاشان ایرانی بیان کرد: هنرمندان خارجی که آثارشان در نمایشگاه عرضه شده است از دوستان فضای مجازی ام بودند که با پیشنهاد برگزاری نمایشگاه، اعتماد کردند و آثار خویش را به ایران فرستادند. دایسا کیتامورا از هنرمندان ژاپنی، گونسالو آنتونز از پرتغال و جیمی اندرو اولدهام از نروژ تابلوهاشان را جهت شرکت در نمایشگاه تهران ارسال کرده اند که این هنرمندان در کشورهایشان از آرتیست های معتبر هستند.

وی درباره برگزاری نمایشگاه «حوالی من» در کشورهای هنرمندان خارجی شرکت کننده، بیان کرد: به احتمال خیلی زیاد این نمایشگاه در کشورهای هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه هم برگزار می گردد مثلا طبق صحبت هایی که با جیمی اندرو اولدهام داشته ام مقرر است نمایشگاه «حوالی من» سال آینده میلادی در لندن یا نروژ برگزار گردد.
برگزارکننده نمایشگاه «حوالی من» در انتها درباره اینکه آیا مقرر است تمامی آثار به فروش نرفته در نمایشگاه تهران در نروژ یا لندن به نمایش گذاشته شود، اظهار داشت: به لحاظ ابعاد بزرگ یکسری از آثار هنری، بطور قطع تمام کارها را نمی توانیم به لندن یا نروژ ببریم بلکه آثاری که امکان حمل و انتقال راحت تری داشته باشند بعنوان بهترین گزینش و مناسب ترین آثار به نروژ یا لندن برده خواهد شد.
نمایشگاه «حوالی من» تا ۳۰ آبان ماه در گالری نگر واقع در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی شرقی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳ برپاست.