معاون هنری خبر داد: کمیته حسابرسی در معاونت هنری وزارت ارشاد بوجود آمد

آبنما کار: گردهمایی مدیران و نمایندگان شعبه های استانی انجمن موسیقی ایران روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه در محل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.
به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، در گردهمایی مدیران و نمایندگان شعبه های استانی انجمن موسیقی ایران که به همت انجمن موسیقی ایران به مدت ۲ روز در تهران برگزار شد، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی، محمدالله یاری مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، احمد صدری عضو هیات امنای و بازرس انجمن موسیقی ایران باز بعنوان میهمان حضور داشتند.
در روز نخست این گردهمایی علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ضمن قدردانی از زحمات شعب این انجمن در امتداد اهداف انجمن موسیقی ایران به تشریح برنامه ها و چشم اندازهای این انجمن در سال ۹۷ و برنامه های پیش رو پرداخته و با اشاره به نیاز مبرم سیاستگذاران فرهنگی کشور به آمار حاصله از آمایش سرزمینی هنر بر تکمیل بانک اطلاعات هنرمندان موسیقی سپس بارگذاری روی سایت انجمن موسیقی ایران اشاره نمود.
در ادامه باز هر یک از روسا و نمایندگان شعب استانی ضمن بررسی راهکارهای درآمدزایی شعب برای رفع نیازهای موسیقایی استان به تشریح مواردی همچون تاکید همه جانبه برای تعامل هرچه بیشتر نمایندگی های انجمن موسیقی ایران با ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، مدیران کل و معاونان هنری و بهره مندی از امکانات موجود در استان ها در امتداد خدمت به فضای موسیقی در منطقه، رفع موانع و مشکلات پیش روی شعب استانی، شناخت هرچه بیشتر سرمایه های موسیقی استان ها و فعال کردن این سرمایه ها، بررسی راهکارهای جذب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی در برنامه های سالانه، بررسی راهکارهای تامین زیرساختارهای لازم در جهت ماندگاری گونه ­های مختلف موسیقی محلی، بومی و نواحی کشور پرداختند.
در همین راستا و بر طبق رای عمومی روسا و نمایندگان شعب استانی انجمن موسیقی ایران، مقرر شد آیین نامه های کاربردی و شفاف جهت روشن شدن ماموریت های این شعب تدوین و به آنها ابلاغ شود.
در دومین روز گردهمایی روسا و نمایندگان شعب استانی انجمن موسیقی ایران سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدالله یاری مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری بعنوان میهمان در این گردهمایی حضور بهم رساندند.
انتقاد معاون هنری ارشاد از اجرایی نشدن یک پیمایش
سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست اظهار داشت: موسیقی در چند دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است و امروزه سرمایه انسانی و اجتماعی بزرگی در حوزه موسیقی کشور داریم البته توجه به اقتضائات و لزوم های مکانی و زمانی در هنر لزوم است و درباره انجمن موسیقی باز درنظر گرفتن زمانه امروز و فعالیت های گوناگون و مشخصه های موسیقی لازم است. متاسفانه پیمایش جامعی درباره هنر ایران انجام نشده، بدین سبب می بایست جغرافیای هنر ایران را بشناسیم و در این زمینه انجمن های موسیقی استان ها می توانند کمک کنند تا تصویر واقعی تر و شفاف تری از مشخصه ها و اقتضائات موسیقی هر استان تدوین شود که برای برنامه ریزی موسیقی استفاده گردد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نگاه آمایشی لزوم دیگر در زمینه هنر است تا امکانات، بر طبق این نگاه اختصاص یابد و می توان بلا شناسی انجام داد. جشنواره می تواند بستر گفت و گو و نظام استعدادیابی باشد اما جشنواره زدگی یکی از بلا های حوزه هنر است و معاونت هنری کم و بیشتر از بیش از ۲۶۰ جشنواره در کشور حمایت می کند که لازم است لزوم و مشخصه های جشنواره ها بازبینی شود.
کمیته حسابرسی در معاونت هنری وزارت ارشاد تشکیل شد
حسینی تعدد ساختارها و دستگاه ها را باز از مسایل حوزه هنر خواند و اظهار داشت: کمیته حسابرسی و مجامع در معاونت امور هنری تشکیل شده است و ساختار موسسات و انجمن های حوزه هنر و ماموریت های آنها در حال بررسی است.
وی اضافه کرد: بلا شناسی و نظرات و دیدگاه های انجمن های موسیقی استان ها کمک می نماید تا بر طبق آنها در صورت ضرورت اساسنامه و ماموریت های انجمن موسیقی بازبینی و بازتعریف شود.
محمدالله یاری، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری باز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های استانی این دفتر در حوزه موسیقی پرداخت و با اشاره به تشکیل جلسات شورای نظارت برآموزشگاه های آزاد موسیقی، شروع فرآیند صدور کارت صلاحیت تدریس و همین طور بحث کمک به آموزش هنر و برگزاری مسترکلاس های استانی به توانمندی شعب استانی این انجمن اشاره و ابراز امیدواری کرد در صورت وجود زیرساخت های لازم سپس بررسی های کارشناسی بتوان در بعضی مسایل این دفتر با انجمن موسیقی ایران همکاری داشته باشد.
در این گردهمایی دو روزه محمدرضا جدیری (آذربایجان شرقی)، داود جهانگیری (آذربایجان غربی)، موسی رجبی اصل(اردبیل)، پدرام پهلوان نژاد(اصفهان)، بهزاد قامشلو (ایلام)، علی مؤمنیان ریزی(البرز)، حمید توفیقی(چهارمحال بختیاری)، حامد طاهری تهرانیان(خراسان رضوی)، محمدحمیدی(خراسان شمالی)، عادل قاسمی(خراسان جنوبی)، عارف قادری نژاد(خوزستان)، کیارش میرمحمد رضایی(زنجان)، رامین صبری (سمنان)، فاروق رحمانی(سیستان و بلوچستان)، هدایت رضایی(فارس)، سیدمحمدتقی آقایی(قم)، مصطفی عبادی (قزوین)، فرشید حسامی(کردستان)، سورج یاسایی(کرمان)، هوشنگ سمندری(کرمان جنوب)، فرزاد شاه سواری (کرمانشاه)، حمید آقاجری(کهگیلویه و بویر احمد)، علی احمدی فر(گیلان)، ابوالفضل امیرلطیفی(گلستان)، امین عباسیان(لرستان)، سیدجلال محمدی(مازندران)، عباس اباذری(مرکزی)، علی آقا محمدی(همدان)، علیرضا حسینی(یزد) و لیلا بازرگان(منطقه آزاد قشم) حضور داشتند.
گردهمایی روسا و نمایندگان شعب استانی انجمن موسیقی ایران در ایام ۲۷ و ۲۸ آبان ماه سال جاری در نوبت پگاه و عصر در طبقه پنجم دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.