انصراف میراث فرهنگی از شکایت ضد سازنده رستوران بر بام بازار وکیل

آبنما کار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ضمن تایید خبر انصراف این اداره از پیگیری شکایت طرح شده ضد فردی که مبادرت به ساخت و ساز بر روی پشت بام بازار وکیل کرده بود، این اقدام را به علت اصلاحات انجام شده در روند کار اعلام نمود.
مصیب امیری در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: دخل و تصرف هایی خارج از طرح مصوب حادث شده بود که بنابراین مبادرت به شکایت ضد مالک کردیم، اما از آنجایی که مالک با رایزنی های انجام شده قصد اصلاح ساخت و ساز غیرقانونی در بنای مذکور را دارد، بنابراین شکایت خویش را پس گرفتیم.
هم چنین نصیری معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس هم در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب که روند ساخت یک رستوان در پشت بام بازار وکیل در یک مقطع زمانی به علت دخل و تصرف های غیرقانونی منجر به شکایت از جانب میراث فرهنگی شد، توضیح داد: مداخلاتی غیرفنی در ساخت طبقه دوم این رستوران (همجوار با خیابان زند) به وجود آمده بود.
وی با بیان این که دو مشکل یکی در بخش الحاقی و دیگری در بخش اصلی بنا بوجود آمده است، اضافه کرد: بخش الحاقی در پشت بام ضراب خانه بازار وکیل از حدود 70 سال پیش بوجود آمده و دارای سند است و شهرداری با ورود به این مورد طبق ضوابط قانونی فعلی تلاش در تخریب آن داشت.
معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: بعد از تشکیل پرونده قضایی در این باره، حکم به نفع مالک صادر شد.البته کار رویه صحیح در برخورد با تخلفات غیرقانونی این بنا، تملک است که میراث فرهنگی توان مالی آنرا ندارد و مالک هم سند کاربری تجاری دارد.
نصیری تصریح کرد: مقرر شده که مالک ملاحظات فنی را در ساخت اعمال نماید و در بخش الحاقی هم مقرر شده که از سازه ها و اسکلت های فلزی سبک استفاده نماید.
معاون میراث فرهنگی استان فارس در پاسخ به چرایی بازپس گیری شکایت خود از مالک رستوران هم اظهار داشت: به لحاظ حقوقی هم اکنون از نظر ما مشکلی وجود ندارد؛ چون که ما شکایت نمی نماییم که کسی را به روزگار سیاه بنشانیم بنابراین دیگر از آنها شکایتی نداریم.