علیرضا کریمی صارمی در گفتگو با مهر: شرایط اقتصادی برپایی نمایشگاه های عکس را زیان ده کرده است

آبنما کار: اوضاع اقتصادی، هنرمندانی چون علیرضا کریمی صارمی را به این نتیجه رسانده که برگزاری نمایشگاه عکس در شرایط کنونی زیان ده است.

علیرضا کریمی صارمی که سال هاست در حوزه عکاسی فعالیت می کند درباره کم کاری این روزهایش به خبرنگار مهر اظهار داشت: به علت مشکلات اقتصادی و گرانی متریال، هنرمندانی چون من امکان برگزاری نمایشگاه را از دست داده اند.
وی اضافه کرد: آنچه امروزه گریبان گیر عکاسان هنری شده افزایش چشم گیر هزینه های آماده سازی عکس است. هر نمایشگاه عکس مخارجی برای کاتولوگ، پوستر، چاپ، تبلیغات و… به دنبال دارد که تقبل آن در توان جامعه عکاسی و هنرمند نیست.
این هنرمند عکاس با تاکید بر اینکه نمایشگاه استانداردی که مقرر است با چاپ قابل قبول برگزار گردد نیاز به صرف هزینه دارد، عنوان کرد: از سویی دیگر وقتی هیچ اثر هنری در نمایشگاه ها فروخته نمی گردد یک معضل بزرگ بوجود می آید. هر عکاس اگر قرار باشد نمایشگاهی برگزار کند باید به دنبال وام باشد که با خریداری نشدن آثارش، صرفا مشکلات مالی اش را بیشتر می کند.
وی بیان کرد: فکر می کنم با اوضاع اقتصادی کنونی برگزاری نمایشگاه کار عاقلانه ای نیست و سیستم معیشتی یک خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین دست نگه داشته ام تا ببینم در آینده نزدیک چه اتفاقی می افتد. امیدوارم متریال ارزان شود و عکاسان و هنرمندان بتوانند آثار هنری شان را در قالب نمایشگاه به نمایش بگذارند.
کریمی صارمی با اشاره به اینکه در شرایط رکود اقتصادی برگزاری نمایشگاه ها کاهش پیدا کرده است، درباره حمایت نهادها از هنرمندان و لزوم جذب اسپانسر اظهار نمود: حوزه هنر بخصوص هنرهای تجسمی قبل از این هم اسپانسری نداشته و با عنایت به مشکلات اقتصادی این مساله بدتر شده است. اگر قرار باشد هنرمندان روی پای خود بایستند و کارشان را پیش ببرند تنها با کاهش مشکلات اقتصادی و ارزان شدن مخارج برگزاری نمایشگاه محقق می گردد.