مدیر پایگاه های ثبت جهانی میراث فرهنگی: فرا رسیدن ظرفیت های ارگ تاریخی بم

به گزارش آبنما کار مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این که زمان بهره مندی از ظرفیت های ارگ تاریخی بم فرا رسیده است، اظهار داشت: اعتبارات مناسبی برای پیشبرد فعالیت های مرمتی این اثر جهانی اختصاص یافته است.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، فرهاد عزیزی در مراسم تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار نمود: خوشبختانه امروز ارگ تاریخی بم در وضعیت پایداری قرار گرفته و می توان از ظرفیت های آن در جهت توسعه منطقه گام برداشت.
وی با اشاره به گذشت ۱۵ سال از زلزله دلخراش بم، اضافه کرد: در آن حادثه بخش های زیادی از ارگ تاریخی بم فرو ریخت اما امروز با کمک مردم و مسؤولان محلی بیشتر قسمت های این بنای باشکوه مرمت و بازسازی شده است.
عزیزی با تاکید بر این که باید با کمک مدیران و مسؤولان محلی از ظرفیت های ارگ تاریخی بم بهره برداری شود، اظهار داشت: زمان بهره مندی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این اثر ثبت جهانی فرا رسیده است.
مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه هم اکنون کارگاه های مرمتی در ارگ تاریخی بم و بیشتر بناهای موجود در محدوده منظر فرهنگی آن فعال می باشند، اضافه کرد: در سال های اخیر اعتبارات مناسبی برای پیشبرد فعالیت های مرمتی این بنای ثبت جهانی اختصاص یافته است.