رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خبر داد تولید چهار راسته هنری در پهنه فرهنگی رودکی

آبنما کار: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد جزئیات پهنه فرهنگ و هنر در منطقه 11 توضیحاتی را ارائه نمود.

محمدجواد حق شناس در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام راه اندازی گذر فرهنگ در تهران، اظهار داشت: چندی قبل وزیر فرهنگ و ارشاد از مسئولان فرهنگی شهر تهران دعوت نمودند که در نشست مشترکی به بررسی وضعیت فرهنگی پایتخت بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ به تفاهم نامه فیمابین جنتی (وزیر پیشین فرهنگ) و قالیباف اشاره نمود، خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت تغییراتی که در هر دو نهاد بوجود آمده بود این تفاهم نامه که در سه محور کتاب، فرهنگ و هنر بود به سرانجام نرسید.

حق شناس با اشاره به اینکه تهران پایتخت ایران است و جایگاهی برای همه اقوام دارد، اظهار داشت: می توانیم نماد اقوام ایرانی را در پارک ها و بوستان ها طراحی نماییم و حوزه همکاری های فرهنگی بین شهرداری و وزارت فرهنگ بسیار بیشتر از این می تواند باشد. چون که شهرداری در حوزه سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و… سررشته دارد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی پهنه رودکی را امسال در دستور کار قرار داده و از تمامی حوزه های شهرداری دعوت کردیم که در انجام این مهم ما را یاری کنند، افزود: جلسات هر دو هفته یکبار با حضور همه مسئولان برگزار می گردد و به مراحل خوبی هم رسیده ایم. چون که در نخستین گام دفتر تسهیل گری بافت تاریخی را در تهران بوجود آورده ایم و قبل از این تنها برای بافت فرسوده دفتر تولید می شد اما حالا برای بافت تاریخی این دفاتر تسهیل گری بوجود آمده است.

حق شناس با اشاره به اینکه پیرایش منطقه با محوریت انجمن فلسفه و حکمت در حال انجام می باشد، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم حال و هوای فرهنگی منطقه را احیاء نماییم.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی پهنه فرهنگی در منطقه رودکی چهار راسته را در نظر گرفته ایم، اظهار داشت: پهنه رودکی از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به حافظ و از غرب هم به خیابان ولیعصر (عج) می رسد که در نظر داریم راسته کتاب را از میدان انقلاب تا چهارراه کالج تولید نماییم.

حق شناس با اشاره به اینکه راسته صنایع دستی هم از خیابان کریم خان زند تا انقلاب خواهد بود، اظهار نمود: راسته نمایش هم در خیابان لاله زار قدیم از خیابان امام خمینی تا انقلاب است اما باید برای چهارمین راسته که موسیقی است فکری نماییم.

وی در انتها با اشاره به اینکه این چهار رکن هنر، حرف اصلی را در فرهنگ و هنر می زند، اظهار نمود: تمام تلاش مان را انجام می دهیم که ظرف یک سال آینده این تغییر رویداد توسط مردم ملموس تر دیده شود.