نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اعلام کرد بازسازی آرامگاه مشروطه خواستار روزنامه نگار، راه اندازی تور مشروطه گردی در تهران

آبنما کار: ‎نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از آغاز مرمت محل دفن دو روزنامه نگار مشروطه اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، الهام فخاری به مناسبت روز مشروطه با حضور در محل دفن دو روزنامه نگار مشروطه اعلام نمود: ‎در پی تذکرم به شهرداری در سال قبل درباره ‎وضعیت آرامگاه مشروطه خواستار روزنامه نگار، یک ماه پیش نخستین بازدید میدانی انجام شد. حالا هم پیرو قرارمان با مدیرعامل سازمان زیباسازی و شهردار منطقه ۱۱، برای سرکشی نوبت دوم به این مکان رفتم. ‎هرچند هنوز پالایش میدانی و بازسازی انجام نشده ولی برپایه گزارش ساکنان بنا و مدیران شهری، از روز گذشته کار اسکلت بندی فلزی شروع شده است.
فخاری با اشاره به اینکه در بازه های زمانی مشخص تا اتمام مرمت و تملک بنا به صورت حضوری بر کار نظارت خواهیم کرد. اضافه کرد: ۱۴ مهر برای ارزیابی پیشرفت کار با خبرنگاران عکاسان خبری شهر بازدید خواهیم داشت چراکه این بازسازی باید همراه با بازآفرینی تعامل اجتماعی و فعال سازی محور و مسیر روایت مشروطه صورت گیرد و تور مشروطه تهران می تواند بازخوانی نوین از تاریخ ایرانی را رقم بزند.
وی افزود: ملک المتکلمین و صور اسرافیل دو روزنامه نگار مشروطه خواه به همراه سه فرزند ملک المتکلمین و همسرش در بنایی که جنب بیمارستان لقمان قرار دارد دفن شده اند. این بنا که علی رغم آنکه در سال ۸۵ به ثبت میراث در آمده، در سال های اخیر رو به ویرانی رفته و بخش هایی از آن تخریب شده است.