گالری گردی در پایتخت طنین صلح در شکوه به صدا درمی آید، نمایش تصاویر اعوجاج و اختلال

آبنما کار: نمایشگاه نقاشی طنین صلح و بعد از خاکستری ها و نمایشگاه عکس با عنوان اختلال، اعوجاج، ارتباط در آخرین جمعه تیرماه برگزار می گردند.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می نمایند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. در آخرین جمعه تیرماه برخلاف هفته گذشته که تعداد زیادی نمایشگاه در گالری های تهران افتتاح شد، تعداد نمایشگاه های هنری کاهش پیدا کرده است. در زیر نمایشگاه هایی که ۲۹ تیرماه در گالری های تهران افتتاح می شوند را می خوانید.
گالری سایه
نمایشگاه عکس و چیدمان با عنوان «کجواج ها» جمعه ۲۹ تیرماه در گالری سایه افتتاح می گردد. در این نمایشگاه آثاری از الهه زکوی، معصومه شصتی، ماه نو شیرزاد، بنفشه عرشی و هاجر کربلایی به نمایش در می آید. گالری سایه در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ واقع است.
«کجواج ها» بعنوان فصل اول پروژه «روزمرگی های معاصر» است و گرچه پر از ناهنجاری های گیج کننده است، اما میانجی میان ادراکات دیداری ما و رخداد های پیرامون در دنیای معاصر قلمداد می گردد. «روزمرگی های معاصر» پروژه ای به کیوریتوری علی میر اسماعیلی است و هنرمندان منتخب جهت شرکت در هر یک از فصل های این پروژه، بدون وابستگی به هر یک از سبک ها یا شیوه های تولید اثر هنری، با نگاهی فرارشته ای تلاش در نمایش مفهوم روزمرگی در شکل معاصر آن دارند.
گالری سلام
نمایشگاه «رادیو ملی ایران» با تجلیل از امین اله رشیدی خواننده موسیقی ایرانی روز جمعه ۲۹ تیر در گالری سلام افتتاح می گردد. در این نمایشگاه، آثار، اسناد، اشیا و تصاویر آرشیوی رادیو ملی ایران به نمایش گذاشته می گردد. نمایشگاه «رادیو ملی ایران» در برگیرنده بیش از ۵۵ رادیو قدیمی متعلق به هنرمندان صاحب نام کشور، ۱۵۰ مجله و نشریه دوران پهلوی مربوط به رادیو، نمایش صفحات گرامافون و تصاویر و سندهای دیده نشده و محرمانه از رادیو در دوره پهلوی است. گالری سلام در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی خیابان فیاضی( فرشته)، مجتمع سام سنتر طبقه منفی یک واقع است.
گالری شیث
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با آثاری از بهزاد ابوالقاسم حسینی، سوری عبداللهی، فهیمه مومنی، ماندانا مهرپور، ماجده یزدی، روژین محمدپور، سارا قهرمانی، پارمیس مستوفی و محبوبه کیانی روز جمعه ۲۹ تیر در گالری شیث به آدرس چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو کوچه شیرزاد شرقی گشایش می یابد و تا ۳ مرداد ادامه خواهد داشت.
گالری محسن
نمایشگاه تصاویر آریا تابنده پور با عنوان «اختلال، اعوجاج، ارتباط» از جمعه ۲۹ تیر در گالری محسن گشایش می یابد و تا ۱۷ مردادماه ادامه دارد. این هنرمند در نمایشگاهش سه مجموعه اختلال، اعوجاج و ارتباط را به نمایش می گذارد؛ در مجموعه «اختلال» شاهد تصاویری هستیم که به توصیف نتیجه موقعیتی به خطارفته می پردازد‫. مجموعه «اعوجاج» از دو بخش تصویری و مکانیکی تشکیل شده است: یکی دستگاه هایی که قبل از از کارافتادگی بخشی از یک سیستم بزرگ تر بوده اند و دیگری تصاویری که در آن کد تصویر، جایگزین مولفه های بصری تصویر شده است. در مجموعه «ارتباط» روند اندکی تغییر می کند و تصویر کلی با حفظ ماهیت خود در قاب های کوچک تلفن همراه تقسیم می گردد. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ قرار دارد.
گالری ایده
نمایشگاه تصاویر ژیلا دژم روز جمعه ۲۹ تیرماه در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ افتتاح می گردد. این نمایشگاه تا ۴ مردادماه ادامه دارد.
گالری آرت سنتر
مراسم گشایش نمایشگاه آثار مهرداد صدری با عنوان «تخیل واقعیت» همراه با رونمایی از کتاب این هنرمند روز جمعه ۲۹ تیر ساعت ۱۷ در گالری آرت سنتر واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۷، باغ انجمن خوشنویسان برگزار می گردد.
گالری آیریک
نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان معاصر با عنوان «آیینه مهر» از ۲۹ تیرماه در گالری آیریک به نشانی اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق نبش وفا اذر مجتمع ایریک سنتر جنوبی طبقه۳واحد۱۰۲ برگزار می گردد و ا ۴ مرداد ادامه دارد.
گالری شلمان
نمایشگاه انفرادی نقاشی آیسن محمد با عنوان «پس از خاکستری ها» از روز جمعه ۲۹ تیرماه در گالری شلمان برپا می گردد و تا ۳ مرداد ادامه دارد. گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ قرار دارد.
در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: « همواره در کوشش برای فرار از روزمرگی ها و تکرار زیستن هستیم. به عقیده تولستوی: هنر وسیله­ ارتباط انسان هاست، برای حیات بشر و برای سیر به سمت سعادت فرد و جامعه انسانی، موضوعی ضروری می باشد. چونکه افراد بشر با احساساتی یکسان را به یکدیگر پیوند می دهد. هنرمند در این نمایشگاه تلاش دارد این پیوند را محکم تر کند تا جامعه انسانی از دریچه چشمان او به دنیا نگاه کند و دمی از روزمرگی ها بگریزد.»
گالری امکان
نمایشگاه گروهی با عنوان «لبه» از روز جمعه ۲۹ تیرماه در گالری امکان به نشانی میدان هفت تیر، کوچه آقامحمدی، پلاک ۷۷ برپا می گردد.
گالری شکوه
نمایشگاه انفرادی نقاشی های دلارام قائمی با عنوان «طنین صلح» روز جمعه ۲۹ تیرماه در گالری شکوه به آدرس فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپا می گردد و تا ۳ مرداد ادامه خواهد داشت.
گالری افرند
نمایشگاه فروش سالانه «امرداد» ۲۹ تیر تا ۲۶ مردادماه در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، پس از تقاطع اشک شهر، پلاک ۴۸ برگزار می گردد. در این نمایشگاه آثاری از فریدون آو، شیدا آذری، هانیبال الخاص، احمد امین نظر، هوشنگ مهر اردلان، آرمان استپانیان، سعید انصافی، پروانه اعتمادی، سیمون آیوازیان، علیرضا آدم بکان، مرضیه آشیان، محسن احتشامی، تارا آزرم به نمایش و فروش گذاشته می گردد.
گالری شمیده
نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «آهنگ های طبیعت درون ۲» توسط گروه هنری «درخت سفید» روز جمعه ۲۹ تیر در گالری شمیده به نشانی بلوار میرداماد، خیابان سنجابی (بهروز) بن بست یکم، پلاک ۸، طبقه اول، واحد ۱۲ برپا می گردد. در این نمایشگاه آثاری از مونا احمدی، غزل جهانگیر امینی، محدثه حاجی ده آبادی، درسا حسین خانی، عباس حمید سمیعی، رویا زرگر، ندا سینه سپهر، آناهیتا شمیده، محبوبه علیزاده، ویدا کلانتری، لیلا گازر، نوشین مهرورز، شقایق وفایی اصلاحی، سیاوش نیرمی و آلاله همایون به نمایش در می آید.
گالری نگر
نمایشگاه تصاویر تیلا نعمت اللهی با عنوان «چهارگوشه ایران» از روز جمعه ۲۹ تیر در گالری نگر به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم افتتاح می گردد.
گالری گلستان
نمایشگاه تصاویر آرمان گلستانه از روز جمعه ۲۹ تیرماه در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ گشایش می یابد.
پروژه های آران
نمایشگاه مجسمه های سه هنرمند با عنوان «سه تن» با آثاری از شقایق احمدیان، فرزاد شکاری و پریسا تقی پور از روز جمعه ۲۹ تیر در گالری پروژه های آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط برپا می گردد و تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت.