جاسم غضبانپور به مهر گفت: جلد دوم معماران ایران رونمایی می شود، معرفی ۶۲ معمار برجسته

آبنما کار: دومین جلد از کتاب معماران ایران که به معرفی ۶۲ معمار برجسته ایرانی می پردازد و توسط انتشارات تیس به بازار عرضه شده است، امروز رونمایی می گردد.

جاسم غضبانپور عکاس کشورمان با بیان این خبر به خبرنگار مهر اظهار داشت: دومین جلد از کتاب «معماران ایران» به معرفی ۶۲ معمار برجسته ایرانی و آثار معماری آنها پرداخته است. این کتاب شامل ۶۲ عکس از آثار معماری معماران برجسته ایرانی معاصر و متن کوتاهی برای معرفی آنها است. «معماران ایران» در ۲۰۰ صفحه در قطع رحلی بزرگ گالینگور تهیه شده است و برخلاف جلد اول که سیاه و سفید عکاسی شده بود، تمام رنگی است. جلد اول کتاب «معماران ایران» توسط مریم زندی و ابراهیم حقیقی منتشر و ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه تصاویر جلد دوم کتاب «معماران ایران» از سال ۸۹ عکاسی و گرد آوری شده است، توضیح داد: در این کتاب به معرفی معماران متاخر و معاصر و به نام ایران مانند کوروش فرزامی طراح سردر دانشگاه تهران، شهاب الدین ارفعی طراح سردر فعلی دانشگاه شریف، محمدرضا قانعی و بسیاری دیگر از معماران برجسته پرداخته شده است. همچنین، توضیح مختصری درباره بیوگرافی معمار، مشاغل گذشته و کارهای حرفه ای وی در کنار عکس از آثار آنها وجود دارد.
غضبانپور اضافه کرد: کتاب دارای سه مقدمه است که توسط من، علیرضا قهاری و انوشه منصوری به رشته تحریر درآمده است.
وی بیان کرد: انتخاب معماران این کتاب توسط انجمن مفاخر معماری ایران و انتخاب تصاویر کتاب توسط من و گرافیست کتاب صورت گرفته است. نظارت چاپ و امور هنری کتاب هم بر عهده من بوده است.
غضبانپور در انتها بیان کرد: آیین رونمایی از جلد دوم کتاب «معماران ایران» در جریان برگزاری دویست و هشتاد و دومین گفتمان هنر و معماری با حمایت انجمن مفاخر معماری ایران چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۵: ۳۰ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می گردد.
در این مراسم گیتی اعتماد، اسکندر مختاری و یزدان هوشور سخنرانی می کنند و جاسم غضبانپور، بهروز متین صفت و انوشه منصوری هم در پنل گفتگوی این نشست در کنار علیرضا قهاری بعنوان دبیر پنل حضور خواهند داشت.