ثبت رکورد جدید در گردشگری ترکیه

آبنما کار: صنعت گردشگری ترکیه با جذب ۱۱.۸ میلیون گردشگر در طول ۵ ماه نخست سال ۲۰۱۸ به رکورد جدیدی در این عرصه دست یافت.
به گزارش آبنما کار به نقل از دیلی صباح، «نومان کورتولموش» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد، این کشور در پنج ماه نخست سال جاری میلادی میزبان ۱۱.۸ میلیون گردشگر بوده که در مقایسه با آمار مشابه سال قبل نشان از رشد ۳۰ درصدی دارد و پیش بینی می گردد در انتهای امسال با ۴۰ میلیون توریست رکورد جدیدی برای صنعت گردشگری ترکیه به ثبت برسد.
دولت ترکیه هدف جذب ۴۰ میلیون توریست و درآمد ۳۲ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری سال ۲۰۱۸ ترسیم کرده است اما با عنایت به آمار وارقام عرضه شد تا آخر سال از این هدف هم فراتر می رود و بنابر اعلام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه تا سال ۲۰۲۳ هدف جذب ۵۰ میلیون توریست و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری کسب می گردد.
شمار گردشگران ترکیه در سه ماه ابتدایی امسال هم با رسیدن به ۵.۱ میلیون نفر رکورد جدیدی را به ثبت رساند که ۳۵ تا ۳۶ درصد از آمارهای سال ۲۰۱۷ بالاتر است. ترکیه سال قبل از ۳۲ میلیون گردشگر میزبانی کرد و از محل آن به درآمد ۲۶.۵ میلیارد دلاری دست یافت.
گردشگری بعنوان یکی از عوامل مهم اقتصادی در ترکیه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به جهت مجموعه حملات تروریستی و همینطور تیرگی روابط با روسیه افت شدیدی داشت و شمار گردشگر ها به ۲۵.۳ میلیون کاهش پیدا کرد اما در سال ۲۰۱۷ تا حد زیادی به شرایط خوب خود بازگشت.